Tuesday, April 15, 2014

Kenapa Dgn Baju n Seluar FIFFY?

Saya jenis tak reti beli branded clothes. Apa yg saya nmpk cantik n affordable, itulah yg saya beli. Pakaian baby pun begitu. Kalau ada satu dua helai yg branded, tu mesti Papa dia yg beli. Itupun kalau sales la.. hu hu... 

Masa pi beli bebrg baby sblm bersalin hari tu, rasa mcm mahal sgt bebrg. Bkn berkira... tapi baby nak pakai pun bkn lama sgt... MAHAN pun lps ni tak de adik dah kot. Bebaju Babang n Didik pun mana yg msh elok saya simpan. MAHAN boleh pakai lagi. 

Ada satu jenis baju yg saya suka pakaikan MAHAN, especially time cuaca panas ni kan... hu hu.. Baju Fiffy je... adoi, nak citer sikit je mukadimah pjg na..

Sbnrnya tiap kali pakaikan MAHAN baju ni, teringat conversation Didik dgn Acu Mozila dan Nenek Enon dia sewaktu mereka dtg ke rumah tengok kami sms ketiadaan Papa hari tu...


D : Comeinya baby pakai baju ni... baju Fiffy!
N : Cuba eja ni (Nenek tunjuk kat Fiffy di baju MAHAN)
D : F-i-f-f-y
N : Apa bunyinye?
D : Baju
N : (???) Cuba eja baju?
D : F-i-f-f-y ... baju!

Acu Mozilanya menyampuk pula nak menyakat...

A : Yang ni pulak? (tunjuk word Fiffy di seluar baby)
D : F-i-f-f-y
A : Apa bunyinye?
D : Seluar
A : Eja seluar?
D : F-i-f-f-y seluar!

Adoi.. neneknya dah gelak... Didik pun tergelak sama... Aduhai anakku... 

Skrg asyik tersasul panggil Didik as baby. Sblm ada MAHAN, family Nek Imah dia even kami pun panggil Didik tu Baby. Skrg tersasul-sasul... sbbnya baby patutnya utk MAHAN.

Kekadang saya panggil MAHAN tu adik... berkali-kali juga Didik menyahut atau berpaling bila saya bercakap dgn kata nama adik. Dia ingat saya panggil atau bercakap dgn dia, padahal saya bercakap dgn MAHAN hu hu...

Didik... Didik...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS