Thursday, April 24, 2014

Tired? Be Carefull....

Less than a month, my confinement leave will come to its end. Sekejap je rasanya. Smlm pun saya masuk office kejap, print borang EC plus nak amek feel kerja hu hu... Hish, hari ni dah 24hb, borang cukai blm hantar lagi ni! Mlm kang isi...

MAHAN pula smkn hari smkn tak moh berenggang. Asyik nak sama2 dgn Ummi dia. Puting botol susu pun dia blm nak. Cane nak tgl dia dgn Nek Imah dia ni nanti... hmm...

Seminggu ni MAHAN ada perangai baru. Wajib bgn tidur at 5a.m. @ 6a.m. Sengih2, senyum2, nak borak... dia nk tggu ikut Papa dia htr Babang @ Didik ke sekolah. Suka betul berjln pepagi. Ummi nye ni ngantuk, penat giler. Sbb mlm tidur lewat. Kalau tak mengadap mss, sy akan edit assignments @ baca material utk mss n assigments tu. 

Lately jg sy mmg rasa penat yg amat sgt. Sekali fikir, tentulah penat - berkejar dgn house chores, kerenah anak-anak, mss, assignment... n skrg baby blues...

2x fikir, rs mcm tak logik je rs penat semcm ni. Sbbnya skrg saya ambil Vitalea. Awal2 hari tu mmg bertenaga sikit. Lama-kelamaan supplement mcm tak work on me. Ada satu teori je dlm kepala saya. Hormon TSH sy mesti dah tunggang-langgang ni. Since pregnant MAHAN sy mmg dah tak ambil ubat, n saya mls nk pi check up thyroid. Sbb... saya bosan tgk result thyroid saya yg tak ada positive progress.

Bila baca artikel ni, The Shocking Reason You May Be Tired, hmm... betul la teori dlm kepala sy ni. Apa nak buat skrg...? Sy dh sgt2 mls nk pi hospital. Sgt2 mls nk kena cucuk jarum amek darah tiap bulan. Blm lg dgn rs mls tgk duit yg keluar utk byr bil rwtn hu hu...

So, for ladies, especially myself, bila trs penat semcm, kena fikir 2x instead of this thought '...typical tired mom...'

Myself, bkn setakat rs penat semcm je, tp saya dah tak blh control anger. Pantang anak2 buat perangai mulalah nak mengamuk. Dan juga saya dah terlalu forgetful n blur. Biasanya dgn simptom2 ni je sy dah blh tahu tahap TSH saya. 

Pa... sy dh email MDH kat En Ali, dah print hardcopy tp mgu dpn br htr ke office dia sbb skrg org2 penerbitan n penulisan sdg mabuk n sibuk dgn Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL). Pun sy dah siap edit 2 assignments. Tinggal lagi 3... nnt pelan2 la..

Blh tak awak sponsor sy pi grooming ke... slimming ke... facial ke.. butik ke.. spa ke... kedai buku ke... PBAKL ke...? Tetiba teringin nak ada masa sendiri utk diri sendiri... hu hu...

Adoi, kejap je dh petang... cptnya masa berlalu. Before off FRAN, saya nk tgk my kids pictures ni sat... ia vitamin yg blh krgkan penat sy hu hu...


  Tiap2 pagi skrg ikut Papa htr Babang n Didik pi sekolah... 
MAHAN suka dholan-dholan...


Kena sllu pakai baju ni sblm ia menjadi sendat hu hu...
sbnrnya nak simpan memori hari ni
MAHAN dh blh pakai seluar jeans pusaka tu tanpa londeh... 
seluar tu dr Babang turun ke Didik, now turun ke MAHAN... 
alhamdulillah ada lagi rezeki nak pakai...


Okay, MAHAN dah bising dlm buai, tahu2 je masa dia nk mandi. Sat lagi Babang balik sekolah... so kena siapkan apa yg perlu utk dinner...

Penat... tapi saya bahagia... alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS