Sunday, February 22, 2015

Towards d'end of February

CNY this year, days of leave sgt cantik. 4 days in a row. Ramai amek kesempatan bercuti. But us, awal2 dah rasa CNY is our best time to rest at home. Lagipun dgn keadaan saya yg tak kuat antibodi, bercuti pada musim reda is better. Bermula tgh January, sekeluarga tak sihat. Ended up w me rested in CTC & MAHAN pula mula demam since last Thursday.

Supposedly I enjoyed my 2 weeks leave. Tapi since last Monday till Wed, saya dah angkut kids ke pejabat. Cover kerja2. Bos ada kematian saudara di Utara & pengganti teman sejawatan yg dah on ML, msh belum ada access of authority.

Esok saya dah mula masuk pejabat. Akan mula lalui hectic time & stress di pejabat. Tapi saya risaukan MAHAN yg msh on & off demam. Malam je panas berapi badannya. Reached 39.1 suhu. Mulanya mgkn demam rindu. Tapi skrg dah 11 hari. 3 hari selepas suntikan imunisasi. 

Makan sirap paracetamol, reda sekejap then panas semula. Saya tak berani tidur setiap mlm minggu ini. Takut jadi apa2 pula. Pengalaman dgn Didik dulu tak mau saya ulangi. Apatah lg MAHAN mmg tak blh berenggang siang & malam. Tidur di susu & harus ada saya baring bersama. 

La ni MAHAN masih tidur, Tidur je selepas over-manja dan over-meragam. 

Malam tadi paling merisaukan. 2x masuk ubat montot, badannya msh panas. This morning, bawa MAHAN pi amek darah. Semua signs utk denggi, malaria & etc negatif. Tapi WBC agak tinggi, tak normal. Maknanya ada jangkitan. Should be on antibiotic till Tuesday afternoon. Kalau demam msh persistent, hmm,,,, saya dah blh bayangkan '2nd vacation'...

But still... I pray nothing will happen... not to my tiny MAHAN...

Few days ni pun cuaca panas je. Minggu depan khabarnya dah start musim panas. Ekuinox? Dah pesan dgn Babang & Didik supaya minum byk air. Jgn main panas sgt. Dan yg agak merisaukan saya pun atr yg paling berisiko. 

Tak apalah... hopefully akan baik-baik sahaja. Janji perlu berdisiplin ambil ubat. Paling penting kena avoid stress. Maka saya perlu elakkan crowd, especially those yang ada potensi buat hormon thyroid saya jadi hanky panky 

Hello dear, there are prices we need to pay for every doings n wordings. I've been through that all. I learned d' lessons & still survived with HIS bless. Setiap dari kita ada urusan. Kalau tak mau ambil tau & tak boleh faham... terpulang. 

Kami manusia biasa. Ada priorities in life. Minta maaflah kalau kami tak mampu puaskan hati awak ikut kemahuan awak. You demanded for response? Entahlah... it's not that we don't want to elaborate, but we would rather spend times n energy for things that matter most to us. Kalau awak 'sangat-sangat tak biasa' pun kami tak boleh nak buat apa...



Ummi... Papa...
Jangan sedih ye. MAHAN akan sembuh cepat.
Don't let them see your tears n your weakening heart beat.
Let them be...

"Sometimes people around you don't understand your journey. 
They don't need to. It's not for them."


Alamak,  MAHAN dah bangun... badannya bpanas lagi. Time for ubat dear... let's us fight the fever. Don't worry, Ummi temankan ye. Lagipun Ummi dah biasa dah fighting...:)

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS