Friday, April 17, 2015

GPS Cinta for Suamiku Heroku @ PBAKL 2015

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ

Salam Jumaat... cuti! Bantu Papa pindahkan barang2 ke No. 23. Pindah kali ke-3 dlm tempoh umur MAHAN setahun hu hu. Ni nanti bila SD37 siap, cane ke gegaya? Kalau Papa nak duduk sana, kita pindah orang je ye. Barang tak kuasa dah nak berangkut hu hu... azab.

Kesian Papa, minggu ni, setiap setgh hari pindahkan barang. Ptg attend job. Mlm kdg2 di No. 23. Ada byk yg perlu dilakukan

Last week, sayu hati bila dgr Papa kata dlm gelaknya, "Kita dah biasa duduk master room yg besar, tetiba tgk bilik kat No. 23 tu... alahai rasa kecik pulak..."

Pa... bkn saya tak mau duduk rumah 2 floors. Tp saya tak ada kudrat & masa nak panjat tangga & berkemas bhgn atas rumah mcm dulu. Kalau buat lif ke escalator ke, mungkin boleh dipertimbangkan rumah bertingkat2 ni hu hu. Lagipun... kecil2 pun, rumah sendiri. Rumah kita. Hanya Allah & bank je yg boleh claim semula.

Ayok.. mukadimah sedih pulak... 

Lewat bbrp minggu ni, letih sgt. Letih fizikal & mental. Minggu ni maksima. Accumulated. Hga fasa memandu tanpa 'sedar'. Balik dari fetch & send Babang (SKS7 ke Al-Amin), drove back to office, suddenly sedar bila dah keluar dari gate utama U. Padahal sepatutnya drove naik ke parking level.

Tapi, Alhamdulillah... Allah beri penawarnya. Semalam Cik Anis (editor BP) sent picture! Tuhan je yg tau apa yg hati saya rasa. Kalau blh lompat, agaknya dah lompat2 spi runtuh bangunan tu hu hu...

Alhamdulillah. Terima kasih Cik Anis 4 d'news! Worth it, semua situasi kritikal saya menangani isu pindah rumah, office heavy work load, kerenah anak-anak (especially MAHAN) dlm tempoh melunaskan tggjwb mengedit KTVH  mengikut tunjuk ajar editor.

Akhirnya KTVH akan lahir June 2015 ni dgn nama yg didaftarkan di surat beranaknya : GPS CINTA.


Kalau Seandainya (Rys Areesa : Kaki Novel) covernya cool, Suamiku Heroku (Arysa Nasir : Buku Prima), covernya nmpk mcm serius, cover GPS Cinta ni pula pd saya nmpk sweet & comel. Hopefully begitu juga pd pembaca2 yg sudi memilikinya nanti. Cuma... alahai, warna pink tu agak... err... ya, saya agak alergic sikit dgn pink. Tapi, tak pe. Yg penting editor saya suka cover ni, hu hu... Tq designer!

 Front & back view of d'book.  
Sinopsisnya begitu. Saya dah cuba yg terbaik. 
Harap2 diterima seadanya oleh pembaca2 nanti (jika ada)... huhu...


Cik Anis kata, GPS CINTA insya-Allah akan dpt saya lihat di PBAKL 2015 hjg bln ini nanti. Semoga diizinkan Allah. 
Bestnya lah kalau GPS CINTA sempat ada di PBAKL menemani abangnya SUAMIKU HEROKU...


Nanti di PBAKL 2015, Buku Prima akan buat launching for 'green novelists'. Alhamdulillah, ada ruang diberikan kpd SUAMIKU HEROKU. Err... tetiba rasa kecik sgt... 


Saya juga dijadualkan bertugas pada 1 & 2 Mei nanti... 

(sumber : FB novelis Hasrudi Jawawi)


Excited, happy... tapi... ada sedikit rasa sedih. Kalau ada rezeki utk hadir, hanya ada 'Arysa', sbb 'Nasir' akan berada di nun... kalaulah blh saya delaykan flight tu... hu hu... 

Kita merancang, Allah menentukan. Harap2 Allah permudahkan urusan hari tu nanti. Harap2 juga akan ada babysitter yg dpt tgk2kan my kids. Or else.. without Papa n without babysitter... hmm... can't think of it... hu hu...

Anyway, frens all... kalau lapang, datanglah PBAKL 2015 nanti ye... Jom beli buku yg ada byk diskaun & baca buku!

Insya-ALLAH & terima kasih ALLAH!

Pa, awak ada allocate budget tak utk saya? :))

Notes
Baru selesai kemas, MAHAN muntah. Agaknya susu masuk angin. Seharian dgn urusan pindah & kemas plus GPSC excitement, saya dah 2 hari, makan tak lalu, mandi tak basah. Kenyang & wangi sentiasa! Dpt buku baru mcm dpt baby baru! Saya yg ntah apa-apa... sabarlah ye you all... hu hu...

2 comments:

  1. Saya pergi PBAKL jumaat baru2 ni x jupe pun penulis buku GPS cinta ni? -zul cemi-

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS