Saturday, May 24, 2014

Hilang

Petang tadi kami pi Giant Shah Alam sbb I need to buy my maternity stuff. Pun nak beli sehelai dua baju siang MAHAN. Pun Papa nak treat his boys yg dah berkurun tak makan McD n asyik merayu. Haish... tewas juga akhirnya hu hu...

Waktu beratur nak bayar brg2 di kaunter, MAHAN dah bising n nangis nak nenen. So, saya sambil dukung MAHAN dgn Babang yg tolak stroller bergegas utk ke McD terlbh dulu smtra Papa byr utk brg2 tu. Masa tu tak nampak Didik so I called out for him. Bila nampak dia dekat Papa, saya cuma kata, "Adik ikut Papa ye!" then rush away.

Saya di McD utk bbrp ketika dah siap nenenkan MAHAN hga dia tertidur, Waktu nak tukar tpt ddk, saya terdengar announcement, "... seorang kanak2 lelaki, berumur 4-5 tahun, berbangsa Melayu, berbaju T'shirt kuning dan berseluar jeans biru, bapa atau penjaga sila datang segera ke kaunter..."

Jantung saya terhenti! How come!?

"Babang! Tu Didik tu! Kenapa..." tak sempat habis cakap, saya angkut MAHAN yg sdg lena di nenen sambil dikejar Babang rush to kaunter byrn tadi. Call Papa tak jwb, hp dah nak mati bateri.. jantung saya pulak dah tak degup.

Ding dong ding dong cemas panik segala, 5 of us eventually settled down in McD. Saya peluk n cium Didik, baru jantung berdegup kencang.

U : Mcm mn Didik blh hilang ni Pa?
P : I thought he was with u...
U : Kan Ummi kata Didik ikut Papa?
P : Abang tak dgr pun Ummi ckp mcm tu...

Saya menggigil dlm hati bila ingat mcm manalah keadaan Didik ketika Papa ingt dia dgn saya dan saya pula sebaliknya. Agaknya waktu kami rush tu dia kejar tapi lost us. Bahayanya... slm ni saya mmg sgt strict jaga anak2 kalau di tempat public. Tapi Didik n Babang mmg sgt susah nk control... tak mahu duduk dlm troli, tak mahu dipegang tgn. Maklumlah konon dah besar sangat! Geram betul...

Papa kata Didik x nangis pun... cuma bila Papa sampai kaunter tu br dia burst into tears.

Babang kata, "Ni dah kali kedua Adik hilang Mi... ari tu kat TESCO..."

Hmm... saya pandang muka Papa. Masa kat TESCO tu cuma Babang, Didik n Papa je.. saya tak ikut. Hish... Papa ni!

Apapun Alhamdulillah, I got back my son.


Terima kasih Tuhan krn jagakan anak saya utk sedetik waktu itu...
Didik.. jgn buat mcm tu lagi... Ummi boleh jadi gila tau...

2 comments:

  1. ish..mujur x apa2 kan. sy pon kalau ke tmpt open cam ni..mmg takut sgt kalau terlepas pndg kat waiz n una

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah tak apa2...
    memang Wida.. kena jaga anak strictly kalau kat public...
    skrg mcm2 happened...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS