Tuesday, October 10, 2017

- R.A.I -

Soonest I replied to a working email just now, boss terus wasap,
'Boring sgt ke dah duduk dlm bilik tu?' :-)
Hmm... belum 24jam... dah macam ni.
Macam mana nak tunggu sampai Isnin depan...? :-

Pa said, "Start working on your Puan's task".
I've tried...  am trying. Belum boleh move...
These 4 walls block my vision, hu hu.
Rindu baby MAHAN, sangat...

Dgr lagu sat... cari mood. Bila tgk klip video ni, awal rasa pelik. Mcm nak sedih tak jadi, nak gelak pun tak jadi. Tengok ulang2, mcm tgk scene dlm Kuch Kuch Hota Hai. Last scene video ingatkan saya pd Ghost pulak. Ghost... Pa's favourite movie. Apapun, melodinya... soothing.

Ni kang bukan biography project yg bergerak... dok belek ADI la pulak. 

credit : Youtube

Bbrp waktu ini, atau lebih tepatnya dalam tempoh pengasingan ini, mungkin kesempatan terbaik mujahadah diri. Kukuhkan pertahanan hati & minda. Penyerahan tahap maksima pd Pemilik jiwa. Kerana kita cuma manusia yg jauh dari sempurna.

Indeed, setiap yg berlaku ada hikmahnya. Setiap manusia yg dihadirkan di dlm hidup kita, smd hadir sehala langkah mahupun yg hadir merintang laluan lalu melukakan hati & perasaan, ada tujuannya. Itu ketentuan yg pasti. Tapi, sbgi manusia biasa, ada transit masa bila kita akan tersimpuh tak berdaya. Hilang seluruh upaya. Untuk capai tahap redha pd hikmah sebuah takdir tu, perlu pd sebuah kekentalan iman dlm dada.

It takes two to tango. Bila seorang dlm fasa lemah, seorang lagi perlu bangkit walau betapa pun susah & payah agar dapat menongkat kekuatan bersama. Begitu juga sebaliknya. Dan kita selama ini berganti-ganti utk saling menongkat kekuatan. Untuk saling menjadi sandaran. Waktu itu saya kata 'tak apalah... meh sandar lagi pada saya. Saya berserah je. Masih mampu go with the flow. Kalau sesekali saya tersimpuh tak berdaya, awaklah pula tolong jadi sandaran saya.'

Kali ini, saya pula yg bersandar pd awak. Terima kasih ya, Pa.



رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ
"Ya Tuhanku sesungguhnya aku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yang Engkau turunkan kepadaku".
(Al Qasas 28:24)




Walk to remember

U : Kalau dgn melepaskan, kita temui bahagia masing2, lepaskanlah...
P : Hanya mati sahaja yg akan pisahkan kita.

RAN on RAI : 09-16/10/17

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS