Tuesday, May 30, 2023

Penetapan Target SPM 2023

26 Mei 2023

Besarnya la dugaan Mumi membesarkan anak yang seorang ini. Dari lahirnya, meragam je... menangis je.. hingga Mumi berhenti kerja sehingga 8 bulan lamanya.

Masuk sekolah, ada je ragamnya. Malah ragamnya hingga sekarang ada juga. Dialah yang pertama beri title seorang ibu kepada Mumi. Dialah ketawa, dia jugalah airmata. Pengubat hati Mumi bila guru-gurunya kata dia elok dan bagus di sekolah. Moga begitu juga kamu walau di mana, hatta bila tidak berada di depan mata kami juga.

PaMi mohon sangat Allah bantu kami jadi ibubapa yang baik untuk kamu dan adik-beradik kamu...

Maafkanlah PaMi untuk segala kekurangan, kelemahan dan ketidakmampuan kami. Kami hanya ingin kamu jadi insan soleh yang berjaya di dunia dan akhirat. Pautlah pada syariat agama, peganglah kata nasihat kami sebagai ibubapamu... insyaAllah baik-baik juga yang akan mendatangi kamu.

Apa yang telah berlaku, biarlah dibawa waktu. Kesilapan dan kesan... kita lalui sama-sama. PaMi berlapang dada dan redha jika ada antara perancangan kami yang tidak Allah izinkan. Walaupun dipatahkan bersama luluhnya hati, tapi PaMi akan sentiasa iring kamu dengan doa dan harapan.

InsyaAllah, semua dugaan, rintangan dan kesilapan ini akan menjadi bekal untukmu mengorak langkah dengan lebih baik.

Kredit : SMKS7 Kasih 2.0


Peganglah pada lafaz ikrar kamu, buatlah yang baik-baik untuk diri, keluarga, bangsa dan agama.
Dunia ini keras tempatnya, percayalah... 
Pautkan hatimu pada Allah sentiasa. 
Bawalah PaMi dalam ingatanmu setiap masa.
Semoga kita semua dalam lindungan Allah jua.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS