Wednesday, July 26, 2023

Si Kasut Turquoise

Dalam sharing di pejabat hari ni, Mumi terdengar satu pendapat lebih kurang begini, 'Macam mana boleh burnt out? Kalau pandai urus diri, keadaan dan kehidupan, then istilah burn out tu tak akan wujud.' Sama macam bila ada orang kata, depression tu sebab tak kuat iman. Hmmm....

Hahahah... Mumi tak mau judge. Sebab dulu2 ketika Mumi muda, ketika Mumi bertenaga, ketika Mumi passionate... yesssss, semua penuh excitement, semua penuh semangat. Mana kenal erti burnt-out.

Tapi... seiring dengan waktu, Mumi belajar banyak tentang kehidupan. Perlu jaga setiap kata-kata dan judgement. Kerana apa yang dijanjikan atau ditakdirkan Allah tu, P-A-S-T-I. Dalam hidup ni ada boomerang.

Setiap yang Allah wujudkan di dunia ni, tak pernah akan sama. Unik dan tersendiri. Bahagian cerita pun berbeza. Mungkin ada yang sama, tapi tak pernah akan serupa. Allah tu kan Maha Hebat.

Tak moh la cerita ttg itu. Sebab dalam usia Mumi ni, Mumi lebih suka memerhati. Maaf la.. Mumi dah hilang passion dalam sesetengah perkara kerana passion Mumi ada pada sesetengah perkara yang lain. Kadang passion pada perkara lain tu lah yg bantu keep me in shape dan bantu untuk redakan burnt out Mumi untuk sesetengah perkara yang lain.

I just wanna say... burnt out is real. If you are yet to experience it, be grateful. But, kindly be considerate and show little empathy to those who going tru that phase on n off. Setiap orang ada situasi tersendiri. 

Kemas-kemas galeri hp, delete gambar2 yang tak berkaitan. Sama macam kurangkan storage dalam kepala sendiri juga.

Terjumpa video ni yang ibu kepada BFF baby send pd Mumi. Masa ni sekolah baru buka selepas  fasa 'berkurung' C-19. Entah apa la program pada hari tu Mumi dah tak ingat. Cari2 dalam FRAN macam tak jumpa. Tak pe la, sebelum Mumi delete dari hp, Mumi simpan je kat sini untuk memori...



Kemain laaaa Baby menari. Tak pe la nak, nikmatilah zaman persekolahanmu... lewatilah usia kanak-kanakmu dengan memori yang indah2....

Aunty Anis yang ambilkan video ni sebab kebetulan BFF baby tu anaknya pun sama menari kat belakang baby hahahah...

Tetiba sayup2 Mumi terdengar ada suara orang kata 'suka tengok yang pakai kasut turquoise tu'. 
Errr... baby kah? Sebab kasut Baby mmg warna turquoise pun... hahahaha



#budakmontelmenari
#sukabudakyangkasutturquoise
#senamrobik
#burntout

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS