Showing posts sorted by relevance for query Avillion Water Chalet. Sort by date Show all posts
Showing posts sorted by relevance for query Avillion Water Chalet. Sort by date Show all posts

Tuesday, July 17, 2012

Capetown 422 : Release d'heaviness...

Nothing is or was wrong with us. We love each other for who we exactly are. Yet, life is just like the waves in the sea.

We need time. We need oxygen. We need to release this heaviness from our chest. We need to discuss & think, very-very deep. Far from our current surrounding...

Capetown 422. We weren't in exact Capetown... belum ada bajet nak travel jauh2 pun buat masa ini. It was just a room. Water Chalet in Avillion, PD. A very spontaneous decision made right after Pa balik dari solat Jumaat yg lepas...




Our clasic Water Chalet of Capetown 422
Sea view from our chalet. Air belum nak pasang waktu ini.
View at mid-nite. Awat air lambat naik? Pun our Capetown 422 letaknya agak ke belakang.
Kalau dapat duduk di chalet hujung mengadap laut tu mesti best agaknya.
Tapi ngeri juga... what if.. er... tsunami tetiba dtg? erk...

I admire the bathroom.
Showering ourselves under the sun @ moon @ stars

The past 48 critical hours did change our life whether we like it or not. But life must goes on... at least one question answered & I was so grateful to Allah for showing us that. What ever happens, I always knew Allah loves me. Dia lebih mengetahui di mana utk letak break pd sesuatu fasa dlm kehidupan saya walaupun break itu kadang terasa sgt drastik.

At least we've been here. Last time when we were at Avillion Admiral Cove, Pa wished that we could be able to make it here in Avillion one day since he thought he could fishing while resting. 

Well... I think I love Avillion Admiral Cove better than here.

Yet Avillion pun ada keistimewaannya. It has various type of accomodation ikut preference individu. Nak duduk jejauh dari bising2 blh je ke sini. Lagipun PD tak jauh mana. Pun tak lah costly sgt. Affordable & naturally interesting

Ada poem tentang tempat ini & diabadikan kat batu cantik di Nature's Walk... hu hu... comey...


Err... hari ni saya dah pandai satu lagi ttg blog. Pa ajar cam mana nak letak signature blog name kat pictures smlm hu hu...



Walk to remember :
Malam ini Pa dgn sepupu2nya ke Sg Samak Perak, menziarahi jenazah Mbah Som (saudara belah Mak Enon)... hmm... saya kurang pasti saya ingat siapa Mbah ini... semoga rohnya dicucuri rahmat.


#avillion
#capetown
#nature'swalk

Friday, October 30, 2015

Throwback : Tumasik 908 - Avillion PD 2015

A blessing Friday of Muharram 17th. If I can see this auto sharing today, it means I am still breathing. Hopefully I can still whisper 'Alhamdulillah'.

MAHAN, this, 4 u dear...

16 - 17 March 2015

Lepas hari sukan Didik, as expected MAHAN demam. Over berpanas & suka-suka hati dia minum ais... tak blh dilarang. Bila Pa sampai dr north lewat mlm Sabtu 14/3 tu (FAKE), duduklah kami berfikir2 & menimbang-tara dgn susahnya plan nak penuhi permintaan Babang Didik utk ke swimming pool.

Last week nya tu mmg Pa putuskan nak bawa pi PP. Papa kata ini je masa yg ada (masanya dah berbelah...). He will be very busy throughout this year (BUSY YERRR?). Saya pun dah jadi alah bisa, tegal dek biasa hu hu.

PP... saya reluctant. Cuaca yg panas semcm & saya yg struggle nak balance up ketahanan diri, having vacation di PP is not so favorable la. Tambahan pula hati mcm digantung sauh Titanic nak tinggalkan pejabat yg agak heavy load dgn tugasan. 

Tapi bila terbaca posting Hj Ali di FBnya, saya SEDIH. Ya lah, kalau beratkan sgt dgn kerja & tuntutan lain, bila masanya nak luangkan masa dgn anak2. Manalah tahu kalau-kalau ini luangan masa yg terakhir.

Saya tak prefer tempat jauh, so Pa choosed Avillion PD juga lagi, his favourite. Alasan Pa, swimming pool 24 jam, mandilah sampai lebam. I hope Avillion is the only memory of ours which is still truly ours...

All d'same spt kunjungan terdahulu. Cuma kali ini dpt water chalet yg agak jauh. Tak apalah... exercise jalan kaki ye. Since this is MAHAN's 1st time here, maka simpan jugalah few pictures in FRAN for his memory.

Sebelum bertolak awal tengah hari tu, kita sejukkan dulu Avanza di carwash. 
Welcome to...
Papa sdg latih stamina sbb weekend slpsnya tu kena main utk MDC 2015
(STAMINA UTK MAIN APA PA....?) 
P : Boys! Dah ready baju mandi ke belom?
Pa! Cepatlah balik dari gymKami dah ready nak mandi ni!
Alhamdulillah, demam MAHAN kebah di Avillion.
Suhu turun sbb asyik berendam dlm swimming pool & bath tab kot...

MAHAN's 2nd experience with d'nature. Suka dia jalan2 sana sini dgn selipar baru.  Main2 dgn peacocks yg lepas bebas serata tempat. Punyelah susah cari kasut saiznya di shopping mall (plus mahal), akhirnya di pasar mlm jg byk pilihan.

And... walaupun ada element yg FAKE, tp kasih sayang Ummi utk Babang, Didik & MAHAN... forever genuine. Sampai syurga. Dan kasih saya utk awak pun, genuine walaupun ... awak sambung sendiri la ye.

My dear darling boys, please remember this... as the same should goes to your Pa too. Utk panduan di kemudian hari, SEANDAINYA masih memerlukan kami....


"Never hurt and betray a person who loves you, 
cares for you, sacrifices her life for you, 
because one day, 
you might wake up and realize 
you have lost the moon while counting the stars."


RAN, jangan lupa baca Kahfi tgh hari nnt...

Sunday, November 25, 2012

2 jam yang panjang...

Kami tolong angah pindah ke rumahnya di Sepang a week b4 Raya Korban. Babang cidih sbb ingat nk pi bercuti. Nowhere this school holiday. Cuti Umi freeze! Huwa huwa huwa!!!

Since rumah Angah cuma 1/2 jam ke PD, kami pi jejalan kejap. Ya, PD lagi. PD aje. Spontaneous idea at 4pm. At least, anak2 happy. Kasihan kids terjun dlm air tgh bayang2 tegak atas pasir n tanpa swimming suit. Tak expect pun... ia cuma cuti 2 jam je...

Di kejauhan tu kelihatan Avillion Water Chalet...
New things we discovered...
Tabur dedak ayam di atas pasir pantai untuk umpan cacing laut keluar...
Entah cemana pakcik ni boleh nampak cacing tu keluar, terus cedok pasir..

Kirai2 pasir dgn jari, tarik cacing letak dlm bekas yg gantung kat leher dia tu. Geli!
Cacing tu buat umpan. Dan manusia ni mmg pantang tgk umpan, cacing n fishing rod!

Dik... memancing ke? Boleh abang pinjam kejap? 

Sian adik tu, pancingnya di-pau Papa. Kui kui kui!
Pa, ikan apa dapatnya pancing kat sini? Ada ke kembung, tenggiri dan parang?
Ikan Bulus! Goreng pun sodap...

Ooo... dapat ikan Ikan Bulus rupanya... Pa, nak dengar satu cerita?

A fisherman is 75 years old and loves to spend his golden days fishing and playing golf. He was sitting on his boat the other day, when he heard a weak voice saying, “Please, pick me up.”

He looked around and couldn’t see anyone. He thought he was dreaming when he heard the voice say again, “Please, pick me up.” He looked in the water and there, floating on the surface, was a tired-looking frog.

The man said, “Are you talking to me?”

The frog said, “Yes sir, I’m talking to you. Please pick me up. Then, kiss me and I’ll turn into the most beautiful woman you have ever seen. I’ll make sure that all your friends are envious and jealous because I will be your bride!”

The man looked at the frog for a short time, scratched his head, reached over, picked it up carefully, and placed him inside his front breast pocket.

Then the frog said angrily, “What, are you nuts? Didn’t you hear what I said? I said kiss me and I will be your beautiful bride.”

He opened his pocket, took a long look at the frog and said, “Nah, at my age I’d rather have a talking frog.”



Pa, kalau jumpa talking frog ni while  fishing,
Don't you ever dare to kiss it! Just bring it home for me!
Saya goreng berempah! Exotic meal? Yek!

Wednesday, July 18, 2012

Capetown 422 : Let It Drop Along Nature's Walk

"If you're betrayed, release disappointment at once.
By that way, the bitterness has no time to take root.” 
 Toba Beta, My Ancestor Was an Ancient Astronaut

Bentuk kedudukan Water Chalet di Avillion
Threw this pain into the salty sea, let it stay deep there forever...

Saturday 14/07 morning, we wish to have a briskwalk. We had long discussion the night before. Hati kalau luka, susahnya nak sembuh. Kena bangun di sepertiga malam juga.

Lepas sarapan, kami pergi Nature's Walk. Cerahkan minda dgn green scene. 

Hatinya di wajah... sakit kan Pa bila dikhianati?



She's free...





Di setiap check-point Nature's Walk, ada label & sedikit keterangan @ cerita tentangnya. Begitu juga tumbuh-tumbuhan & pohon tanaman dilabel dgn nama. It's indeed created for inspiration & kinda pure intention to preserve the nature & culture. Adalah sikit... hu hu...

PAGEVIEWS