Wednesday, November 23, 2016

Didik's Day


Tahun depan Didik akan turun ke kelas kedua. Tapi Ummi still praised Didik. Sbb Didik dpt markah yg cantik utk semua subjek. It's just that other pupils score better than him. It's okay Dik. Ummi lebih hargai effort & attitude Didik, don't worry :-)

Alhamdulillah, tahun ni Didik bagi peluang kami dijemput ke Majlis Anugerah Kecemerlangan. He got Best in Pendidikan Islam. Waa... nanti Ummi nak tulis cerita 'Ustaz Sweet' untuk Didik ya... :-)

Babang pula, result drop. Msh maintain di kelas yg sama. Pd hari dia dpt result, he whispered, "Ummi, saya minta maaf sbb tak dpt markah elok utk BM Penulisan. Padahal Ummi saya penulis..." Oh my... knp Babang fikir mcm tu...?  

And the day we collected his report card, the 1st result cikgu tunjuk & said, "BM Penulisan dia D..." Tu dia haih, bang! No wonder minta maaf duluan ye... :-)

The teacher added, "Puan blh kan tlg ajarkan dia BM Penulisan di rumah? Saya rasa puan tak ada masalah nak ajar dia penulisan..."

Saya lambat digest. Mlm baru sedar motif cikgu. Cikgu... saya tulis buku cerita je. Itu pun merangkak. Menulis sambil apply KBAT, mungkin sikit. Selebihnya suka hati je. Tapi demi anak saya, insyaAllah saya study nanti :-)

Tapi, bila Ustaz Sek. Al-Amin praised & amazed dgn hafazan Al-Quran Babang, saya nangis dlm hati. Sejuk je. Begini rupanya rasanya hati seorang Ibu bila anaknya dipuji orang. Alhamdulillah, it's credit for Papa.

Keputusan Didik & Babang rang the alarm. Tersedar saya leka attend their academic progress. Dah lama tak buat coaching. Life is too hectic.

Usai Majlis Anugerah Kecemerlangan pagi tadi, terus berkobar nak cepat siap edit MDH. Dah terasa-rasa MDH akan jadi yg bongsu. Bila ada begitu byk urusan yg nak dibuat dlm hidup, kdg terasa ada yg tak terkejar. Pun dlm hidup ada byk pilihan perlu buat. Kena pilih betul-betul.

Waktu 5S pejabat bulan lepas, kemas-kemas almari bilik, terjumpa byk kertas2 berlukis yg dikomot dan disumbat dalam almari tu. Termasuklah kertas ni. Hmm... inilah kerja my boys bila terpaksa ikut Ummi ke pejabat. 

Ini lukisan tahun bila ni Dik? Zaman orang lidi lagi... :-)

Apsal Papa kemetot mcm baby pulak tu, Dik

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS