Tuesday, April 4, 2017

Like Mother, Like Sons?

MAHAN : CIANNN UKOK

Petang. Papa sedang  kemas kebun ‘wakaf’ belakang rumah.

B : Papa… Papa uat ape tu?
P : Papa kemas kebun ni ha…
P : Nak tebang pokok.
B : Pe Pa bang ukok?
B : Ciannnnn ukok… (kesian pokok)
P : Hish, dah sebijik mcm perangai Ummi la kamu ni baby


MAZAN : SELIPAR LAIN SEBELAH

Pa ajak dinner di kedai China Muslim kat Klang. Kedai udang lipan, kami panggil. His favourite. Sedang tunggu makanan sampai…

P : Tengok anak awak ni, pakai selipar lain2.
U : Hah?!
D : Senyum sipu-sipu.
U : Adik!?



MASAN : PAKAI SELIMUT?

Cotton shawl Pashmina tu dah bertahun dlm kotak. Dulu bila Pa belikan sbg koleksi utk saya (konon2nya) berhijrah dr tudung hitam comot kpd Pashmina, saya tak reti nak pakai. Selalu saya buat sbg kain alas atau alas meja. Bila ada MAHAN, saya jadikan selimut MAHAN juga.

Satu hari, saya belajar cara pakai shawl di FB. Dlm byk2 tutorial, yg satu tu je saya rasa logik hu hu.

U : Bang, okay tak Umi pakai tudung macam ni?
B : Ahah! Umi nampak lain hari ni.
B : (came closer to see)
B : Eh! Kenapa Umi pakai selimut baby nih?
U : Erk!? (sabar je lah)
B : Tak payahlah Mi... saya tak sukalah Ummi berubah.
B : Jadi je lah diri Ummi sendiri...
U : (Oh my...)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS