Wednesday, August 30, 2017

Ad Hoc Retreat

Hari terakhir Sukan SEA 2017 Malaysia. 

Bila terbaca status ex-classmate di FB ttg Malaysia tewas bola mlm tadi, tergerak hati nak simpan diari dlm FRAN. Betullah tu... bukan goally nak jadi begitu. Dia pun takkan sanggup nak kena kecam krn sumbangkan gol utk pihak lawan. Dah takdir Malaysia tak dpt d'crown of 2017 SEA medal mlm tadi. Redhalah :-)

Teringat kisah Didik jadi goally masa pertandingan bola PASTI dulu. Punyalah boring dia tunggu kawan2 rebut bola tgh padang, dia dok mengelamun hingga berbutir2 pihak lawan sumbat bola. Alih2 dia kata, "Esok saya tak mau pergi sekolah la. Nanti kawan2 saya marah saya tak jaga gol betul2." :-)

Sebelum game start mlm tadi pun dah kata dgn Pa, "Malaysia tak kan menang mlm ni." Bukan nak negatif. Of course doa nak negaraku menang, tapi mmg dah ada instinct dlm hati, nak buat mcm mana. Itu atr kekurangan saya. Sama spt bila saya jumpa org pertama kali pun, hati saya dah boleh tahu orang tu bgmn. Jika saya tak mampu utk cut him/her/them off, insyaAllah doa saya lambat laun akan Allah dengar. Dah terbukti along the way, kan...

Tak apa, team. Kita bangkit bersama, insyaAllah kemenangan akan selalu ada di hdpn kita selama mana kita berusaha di atas jalan yg lurus. Selamanya hero utk Malayaku. Eh?! Dah kenapa RAN?

Nak simpan diari menutup Ogos 2017...

5/8/17, selesai raikan wedding anak abg Mat di DSB, UiTM. Next plan, kononnya nak cari seorang 'VIP' di Antara Gapi. Tapi... 13 years have passed. The journey of 'jejak harapan' might be very difficult.

Balik rumah?
Geleng. Need free air-flow. Serabut.
So, nak pergi mana?
Entah. Kita jalan je la... kot sampai mana2... itulah destinasi kita.
Kalau di perjalanan ada tempat mandi-manda, kita turun je la bagi anak2 main air.

Without proper plan & budget, we drove along the highway. Cuma ada sepersalinan extra utk anak2 & Pa, rutin saya yg biasa jika keluar rumah. Sambil memandu, sambil discuss. Sambil memandu, sambil makan. Sambil memandu, sambil mengelamun & fikir. Sambil memandu sambil tenangkan hati. Sambil memandu, sambil cari alternatif solusi. 

Hingga tiba di Janda Baik, singgah sekejap tak sampai 2 jam di Teratak Pak Lah. Pak Lah bagi special rate sbb dia nak charge pun mungkin tak sampai hati :-) Untuk hiburkan anak-anak semata-mata. Drive lagi lewat petang tu, sbb Pa nak survey Berjaya Hills Resort. 

Costly on fuel.
He said, 'Tak apalah.. niat kita kan utk baiki keadaan, pulihkan hati kita...' 

credit to youtube : Ipek & Mert - Basimin Tatli Belasi (Sweet Trouble of Mine)

Walk to remember:
@ MRSKlang @ 230817
Met new friends - lawyer, smtra tunggu urusan mereka selesai.
Dpt rundingan & nasihat tanpa legal charge, alhamdulillah.

Meriah colour-block akak.
Saya puji, ikhlas... moga ada sedikit pahala utk saya.

Okay FRAN, nak berundur utk solat Zuhur.


#teratakpaklah
#jandabaik
#adhoc

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS