Friday, April 27, 2018

Out of Radar

27 April lagi…

Alhamdulillah. Terima kasih Allah, kerana masih mengizinkan waktu. Dapat juga merasa sampai ke usia melihat rambut yg mula bertukar warna.  Kalau dulu hanya saya yg duduk berteleku mencabut  uban Pa. Lewat kebelakangan ini Pa pun dah ralit berteleku di kepala saya. Moga-moga ada izin Allah sampai ke tua kita saling berteleku menyisir rambut yg putih. Jika tiada, apalah daya…

Alhamdulillah. Sampai juga ke umur ini sedangkan ada antara teman-teman telah mendahului. Alhamdulillah, masih berpeluang utk terus sujud di depan Tuhan, Alhamdulillah, bangun pagi ini masih dpt lihat wajah2 yg disayangi. Dapat lihat Didik yg ria di hari Sukaneka sekolahnya.

Sudah semakin menghampiri titik tengah garis usia. Sudah semakin hampir kepada destinasi manusia. Masih mencuba & berusaha jadi yg baik, lebih baikdari semalam & sebelumnya. Hmm... akan ada byk perkara yg perlu dilonggarkan supaya ada lebih ruang utk mengumpul bekal untuk ke sana. 



Sudah seminggu saya ‘out of radar’ krn motherboard Vivo rosak. Tak dapatlah saya type terima kasih utk semua ucapan & ingatan kawan2.  Walaupun kalian tak tahu, saya tetap nak put my heartfelt thank you to all, here in FRAN. My little Vivo… perlu diganti baru. Hai…  sedihnya.

Saat saya out of radar, editor cemas mencari saya kelmarin. Satu rezeki ditarik, satu lagi pula insyaAllah menghampiri. Che Anis kata ‘lega dah dapat contact akak, ha ha’.

Saya lebih lagi lega. GPS Cinta yg melangkah bendul tu pun dah umur 3 tahun. MDH juga masih menanti DOB. Lain kali tak boleh letak perkataan ‘menunggu’ as title. Menunggu sungguh jadinya. Hingga saya dah terfikir & dah tanya pandangan Che Anis utk menghijrahkan MDH bagi kali kedua. Nampak gaya mcm rezeki MDH msh bersama Suamiku Heroku & GPS Cinta. Harap2 begitulah. Tapi, skrg ni kena fikir pula apa nak cakap dgn Che Lynn... aduh. Org berbudi kita kena berbahasa, RAN... 

Che Anis minta cadangan tajuk lain. Skrg saya tgh kemaruk dgn Mr Grey, maka saya spontan suggest ‘Mr Daisy’ lah! Che Anis pun marah, 'x moh daisy2, x boleh' katanya hu hu. Ala…

Tak apalah… utk bbrp hari ni, dlm kesulitan ‘out of radar’, saya kena fikir bbrp tajuk alternatif. Dan dlm tempoh Che Anis busy dgn PBAKL 2018 yg bermula di hari jadi saya ni, saya kena work on the changes to the location of the ending, spt yg Che Anis minta. Bab ubah lokasi ending ni lah yg berat amat. Sbb, bila saya tulis, setiap satunya adalah saling berkait. Kalau tukar satu, yg lain harus ikut kena tukar, accordingly

Che Anis yg comel… boleh tak kalau saya nak rayu utk kekalkan lokasi ending tu…? Please…? Tajuk tu, tak pe la... saya redha je la apapun yg Che Anis nak finalize nnti… huhu


Walk to remember:
Airmata saya menitis di hari ulangtahun kali ini, bila other half Azlin menulis  ‘…. Ya Allah Ya Rabb. Aku dah bersedia dengan apa sahaja tentuMu…”.

Ya Allah… berulang ku rayu ihsanMu utk peluang kedua buat si dia, namun sesungguhnya Kau Maha Mengetahui yg terbaik untuk kami, hamba-hambaMu. Bantulah kami, kasihanilah kami, rahmatilah kami, permudahkanlah kami...

*SelamatUlangTahunRAN*PABKL2018*SukanekaDidik*FinalEditMDH*

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS