Wednesday, June 4, 2014

Bukit Gambang Water Park (II)

29th May 2014

Last time here, tak dpt amek gambar. Sbb 4 of us (blm ada MAHAN), excited nak main air. Gadgets tinggal dlm locker

This time, entertain kids n fathers. Ibu n besannya (MIL Dik Sah) tak kuasa nk berpanas. Dik Sah, kejap je dah mengah. EDDnya tgh Ramadhan, ada hati lagi nak berjln... adoila. Saya? Hmm... sy bf MAHAN, tak kuasa nak berbasahan. Kesian MAHAN kang. Maka jadilah sy amateur photographer n tukang monitor kids je.

Mcm lots of improvement di BGWP. Tu baru bhgn bwh ni je, yg kat atas sy tak tau sbb tak kuasa nak naik...

Hari panas... tak sampai hati angkut MAHAN sana-sini.  Maka tinggallah MAHAN dgn nenek2nya di pondok yg disewa. MAHAN good boy, pas bf je tido, pas bf je tido... hu hu...
Di blkg khemah tu Glacier River, di blkgnya lagi kolam utk kids...

Get ready for Glacier River. Masa kami pi dulu, satu bot tu blh naik 4 org sbb mmg kami naik berempat - it was fun! Tp kesian kat Papa kena jaga saya yg asyiklah takut tenggelam... 
Skrg new regulation applied, 2 org je blh naik bot tu lalu GR at a time. 
Kata life guard tu, ada kes pengunjung jatuh... 
So kena takes turn ya kids...

Glacier River yg tenang - pergi on weekdays baru dpt rasa bercuti. 
1st time dulu, bot2 bumper to bumper. Penuh dgn org! Tak nmpk air...

  Coco Beach - berinspirasikan suasana pantai... betapa damainya hari2 begini bila tak ramai org.. hu hu...

Babang sgt suka main slides tu... 

Kali ni Pa dah siap2 top up duit pd gelang Water Park saya. So, nak sewa pondok, bot n beli mknn, casher akan just scan bar code pd gelang kita tu. Tak yah bawa duit hu hu...

Water Park mcm ni hanya kids, teenagers n belia mcm Pa n my BIL Rafie je yg enjoy... hu hu... separuh hari mandi sampai rentung, pun tak puas2 lagi. 3rd day b4 check out, mereka mandi lg di swimming pool bwh apartment... haish... saya tak kuasa....


Bg saya, melihat keriangan anak-anak is the only thing matter.. it was very satisfying lihat kegembiraan mereka. Dan kegembiraan ibu2 kami juga.

Ibu-ibu ni bkn nak @ bkn larat nak berjalan sgt. Most of the times ibu saya tu lebih suka baring di atas katil apartment... berangan.. hu hu... Bg mereka, bila anak menantu n cucu ingat mereka, mahu bawa mereka bersama, itu yg lebih bermakna.

Saya tahu tu... sbb saya pun dh mula fikir mcm orang tua skrg ni... hu hu... tak caya tak pe... suatu hari kita semua akan merasainya... insya-Allah...

And, Bro Odeng... TQVM!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS