Monday, January 18, 2016

Hijaunya padang orang

This annual program, he surely wanted to take us along. Satunya sebab saya pun ahli KVB, blh tlg cukupkan korum. Keduanya, lepas meeting, dia nak train boys main bola atas padang hijau, which padang is another habitat for d'boys selain kolam renang. Kadang2 pun dia ada perlawanan persahatan @ pre-MDC.

Ahad, 17/01/2016, el-Nino panas membahang. Sepjg pagi tlg siapkan minit, tghari mkn kenduri. Menjelang Zuhur, basuhan msh pusing2 dlm mesin basuh, another batch was drying under the hot sun, tgu nak diangkat. Another batch membukit tgu dilipat & sebakul baju sekolah boys tgu utk diseterika. Plus, nak kemas rumah yg bersepah dgn kereta hot weels.   

U: Pa, saya malaslah nak pergi. Bawak bebudak je la.
U: Lagipun sy tak pandai bersosial. Tak reti gedik2 pakai baju ketat.
P: (muka sedih kena perli)
U: Saya byk keje nak buat. Nak kemas umah...
P: Ala… hari2 pun awak kemas umah. Jom lah.
U: Malas...
P: Ala… jomlah teman pa. Nnt kids nk main bola.
U: Saya nak basuh baju, lipat baju, gosok baju etc etc
P: Malam nnt la buat… jom lah.
U: Kang kot saya x blh control laser mulut saya jumpa kekawan awak?
P: Napenye? Abg tak pnh bawa dia pun dulu.
U: La… nape tak bawak?
P: Mmg abg ckp kat dia, dok diam2. Tak boleh expose lgsg.

Lorr! Patutlah dia jadi begitu. Menjeruk rasa. Ayok Pa! Nasi hangit dah pun, the ending was so tragic. Saya simpati... tapi dah mmg jalan sisi gelap begitu yg akak pilih, knp saya pulak kena jadi kambing hitamnya? Moral of the story, sesuatu yg dimulakan dgn cara yg salah, insya-Allah tak bertahan. Kecuali jika kesilapan itu dibetulkan dgn penuh keinsafan, bukan menambah kekeruhan.

dlm byk2 org, bila Uncle Sharin Majid dtg lwt ptg tu, MAHAN terus salam dia.

Hijaunya padang... segar sikit mata.

Pasak tiang biar lurus, kak
Biar senang burung berdiri, (burung berdiri ke? lantaklah labu)
Tak kisahlah padang orang hijau, kak,
Padang saya ada roses, daisies dan cili!
(kekdg ada bunga tahi ayam sekali!)


Daisy... MDH... 
Aduhai... seksanya penantian ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS