Sunday, August 26, 2018

Anak Kecil Yang Cemburu

Ketika sdg belek che RJ dlm pepasu... Baby MAHAN dtg menyapa.

B : Ummi, baby dah minum dah.
U : Alahai, baiknya baby...
U : Hmm... baby ummi ni dah besar dah.
U : Dah pandai berdikari.
U : Senang sikit Ummi... sbb dah tak ada anak kecik.
B : Eh, Ummi ada lah anak kecik!
B : Baby Daisy...

Erk!? Ni ikhlas ke perli ni baby oi?

Seminggu cuti sekolah cum AidilAdha, mungkin Boboboi Kuasa 3 tu noticed saya kerap bsm che pinky, che merah, che kunin, che putih, che purple, che curly, che puteri, che aloe, che berry, che bayam, che salad, che origano, che bunga matahari & bbrp lagi che dlm pepasu kat rumah tu. 

Bangun pagi, cari che bebunga dulu, borak2 & belek2 mereka. Ptg kang siram che2 cantik & che2 hijau. Belek mereka lagi. Hari bekerja pun, pepagi sblm pi keje, tgk mereka dulu. Ptg nanti sampai2 je, cari mereka juga dulu. Obvious sgtkah obsession saya dgn theraphy baru jiwa saya yg satu ni?

Balik dr bermain satu petang, Babang dok kerling saya yg sdg bersila mengadap pasu che putih.

B : Ummi ni, asyik dgn bunga je.
B : Bunga tu dah mcm anak Ummi pulak saya tengok.
U : Erk?! (Dah knp nada tu semcm je?)

Didik menyampuk...

D : Ahah, Ummi skrg ni sayang bunga je.
D : Ummi dah tak sygkan abang.
B : Ummi syg abang lah! (kemudian berlalu pergi dgn wajah kelat)
D : Ummi, Ummi syg saya tak?
U : Tentulah syg. Awak tu kan anak Ummi... (belek RJ lagi)
D : Yes!
D : Ummi syg abang tak?
U : Tentulah syg juga...
D : Hah! Abang! Ummi tak syg abg! (terkekeh sakat abgnya)
U : Bertuah punya budak!

Tapi, baby MAHAN sama mcm Papa. Layan aje Ummi punye kepala senget. Kekadang MAHAN pun panggil 'Hi Che Pink! Hi Che Merah! Ummi! Ummi! Hari ni ada 3 Che Merah!'

Begini je pun dgn hanya bbrp ketul che merah, che kunin & che purple ni pun dah buat saya rasa mcm dlm syurga. Mcm manalah agaknya nanti kalau pandang mereka penuh meriah warna-warni dlm setiap pasu. Patut org suka garden wedding, garden birthday party segala ek?
RJ @ 20082018 
Bila Pa ada appointment yg lewat, sempat beri live update. Che Pinky @ 2330818.
Che Puteh yg baru bertatih @ 9.30am 240818. Suci je cahaya che puteh. Semoga membesar dgn sihat & meriah ya!

Awal2 ni, proses belajar. Dan bunga yg paling mudah utk org baru belajar mcm saya tentu saja si Rose Jepun ni. Senang tanam, senang biak, senang jaga. Hopefully boleh istiqamah :-)

Bulan depan, kalau ada rezeki, nak pindahkan anak2 bunga matahari yg sdg membesar tu ke dlm pasu masing2. Dan bulan lagi satunya nak bodek Pa utk cari benih daisy pulak. Rasa x sabar nk tgk che bebunga warna warni penuh kt umah nnt.

Hmm... saya mmg sdg tuju fasa baru nampaknya ni.

ADI, doakan Ummi RAN masih mampu sudahkan kamu & satu dua lagi half way mss sebelum pintu hati utk menulis tertutup sepenuhnya nanti ya...


#RoseJepun
#Theraphy
#CheBunga
#BoboboiKuasa3
#Jealous

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS