Tuesday, July 10, 2012

Suka je FOC... tapi Robot tak suka!

Last month bila collect benda ni di Pos Laju, terus SMS admin penerbit, "Err.. akak dapat 2 novel ni. Salah hantar kat akak ke?"

"Tak lah... ia memang version FOC untuk setiap penulis KN."

Oh?! Excited je saya, "Tak tahu pun, tak pernah dapat pun sebelum ni. Kalau gitu nak lah juga untuk yang sebelum dan sebelum dan sebelumnya boleh?" Berapa banyak sebelum daa.. tamak gila!

"Baru start bulan ni lah kak..."

Erk... termalu sendiri. Kalau yang FOC memang suka je kan? Bukan saya seorang je... hampir semua manusia pun begitu juga... makan free, percutian free, kahwin free? Ish, yang terakhir tu macam tak polite pulak...

Apapun, terima kasih ya penerbit KN for these ya...

Terbitan KN untuk June 2012. Aduhai, tebal sungguh buku si Eliza Ab  ni...
And these are the latest yang saya collect petang tadi. Terbitan KN untuk July 2012. Suka covernya, comel-comel...

Compared to last month's, bulan ni ada pre-printed statement dari KN. Autograf penulis seperti biasa ada pada semua buku versi untuk penulis.. huhu... macam ni...

 Err... my areesa is with double e laa... not with double s hu hu... 
banyak cekadak saya..


Dan lewat petang tadi while waiting for the internal server sihat kembali sempat BW. Di blog Wahida, terbaca tentang sharing mood tak baiknya tentang Aku Bukan Robot. Err... yang bila kita nak komen blog orang tetapi harus verify dulu status diri kita ni manusia ke robot.

Saya selalu juga jumpa verification macam ni bila terblogwalk or terblogjog. Memang sangat tidak suka sebenarnya especially kalau percubaan asyik salah je. Baru je nak type comment menyampuk kat blog Wahida tu, tetiba teringat.. "Err...  mine having the same ke?"

Cecepatlah ikut tunjuk ajar Wahida untuk check. Alamak! Setting FRAN pun ada verification ni jugak? Err.. tu lah susahnya bila jadi orang buta IT macam saya ni. Orang nak FB, saya nak FB juga. Orang nak berblog, Papa pun suruh saya berblog juga tapi dua-dua rabun IT kukukikikik...

Hai, nak berilmu memang kena berguru... dan kena cari guru.. hu hu ..  tapi kalau guru nampak murid buat tak betul, tolonglah ajarkan... hi hi..

5 comments:

  1. ha'ah selama ni mmg ada WV kat blog ni...:D

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan areesa..
    saya pun boleh dikatakan buta IT jugak..masih belajar2 lagi..

    suker barang FOC..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan Rosidah. Terima kasih singgah.. hu hu..

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS