Monday, October 15, 2012

Garpu, Mon Blues dan ...

Babang memulakan exam hujung tahunnya di PASTI hari ni. Hmm... periksa, mcm tak periksa je budak tu. Hari ini paper BM n bhs Arab. Semlm dok suruh dia baca buku. Papanya kata BM, Babang okay. Suh revise B.Arab. Aduhai, Umminya sgtlah 'pandai' bhs 'Arabun'. Yg Ummi tahu semua perkataan letak 'un' kat belakang. Kursiyun = kerusi, Kitabun = buku/kitab, hu hu. 

Hari ini Monday Blues saya dtg lagi. Alahai, knp lately ni malas betul nak pergi kerja? Sbnrnya tak ada niat pun tak mau pi office. Tapi perut n kaki sy mcm sokong2 je. Sakit perut ulang-alik ke tandas.

Lagi, tapak kaki kiri saya tercucuk garpu, hu hu. Tak adalah kritikal pun, tapi sat-sat tu jugalah rasa sakit nak pijak. Mengada-ngada! Malam kelmarin, Didik sepah garpunya atas lantai. Dah nampak n terdetik dlm hati, 'Hish, garpu ni kang kalaulah terpijak...', tapi sbb nak kejar buat susu Didik, sy biarkan je dulu.

Bila nak bagi Didik botol susunya, tup-tup sy pulak yg terpijak. Alhamdulillah. Berjejeranlah darah atas lantai. Nasib baik sy yg pijak, kalau kaki-kaki kecil tu? Tak pa lah, saya tahu Tuhan sdg tegur saya. Apa ya yg saya buat jahat agaknya hari tu? Hmm....

Setiap duka, smd kecil @ besar, mesti ada sedikit happiness selepasnya, sooner or later. Tak pa lah saya sakit perut pun, tak pa lah tapak kaki saya berlubang kecil pun, janji hari ini saya senyum sampai ke telinga.

Since ambil few hours time off pagi ni, saya minta tlg Papa Nasir htr sy jumpa En Ali di BP. Nak hantar hardcopy STKG spt yg dia minta. Niat asal nak berguru, tapi dh disuruh htr hardcopy, patuh je lah.

Malangnya En Ali cuti. Sib baik ada editor En Suffian. Lama kami berbual. Byk ilmu yg sy dpt. Pertemuan n sesi tuntut ilmu dgn En Suffian buat saya senang hati, at least untuk hari ini. Beri harapan n semangat!

Bkn sng nak jumpa orang2 yg sudi luang masa utk org kecil spt saya. Bkn sng jg nak jumpa orang2 yg sudi beri n kongsi ilmu serta dgr pendapat kecil kita. Terima kasih sgt2. Saya amat menghargainya.

My dear STKG, kali ni Ummi RAN tinggalkan kamu utk dianak-angkatkan pula oleh BP ya... semoga ada peluang utk kita menuntut ilmu di sini ya... Don't lose hope! Ummi RAN akan usaha demi kamu...

Err.. lagu ni jadi ubat utk bbrp waktu ini bila speed up Kerana Taufiq vs Hidayah. Papa pun notice, hu hu!



4 comments:

  1. kalau nmpk benda bersepah-sepah..jgn tegur, nnti pasti terkena. wida selalu cam tu..hehe

    ReplyDelete
  2. lor...sakit tu terkena garfu...

    sekarang dah ok ke?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS