Friday, June 14, 2013

Keju, Tikus dan Gemuk?

Skrg saya dah pandai tulis FRAN in advance @ scheduled sharing (Sian saya baru pandai). Tapi kekadang pun tak jadi.  Scheduled at 10pm, dia published at 10am hish... mcm sharing sutun saya tu. Sib baik mmg hari tu masuk office at 1040am due to fever n muscle pain. Kalau tak, mesti org kata saya guna office hour hu hu...

Last 2 weeks saya byk ambil time off di waktu pagi. Sbbnya mlm tak blh tidur due to health limitation. Disbbkan itu waktu pagi kepala saya akan jadi pusing2 mcm spinning gasing, but a bit slow la. Kena redakan dulu baru blh pi office. Yg buat saya senyum ialah bila seorg teman sekerja lelaki dr cwgn pantai timur bertanya, "Ros... tak sihat ke? Ke ada rezeki nak masuk ni...?"

Mula2 saya blur. Tapi bila dia gelak, saya terus terfaham. Saya kata, "Alah... bukanlah... ni bukan morning sickness ye!"

Hish, cpt aje mamat tu buat teori. Tp, kalau ada bagus jg kan? Didik pun dh 4 thn. Lg 6 bln, Didik dh nk msk tadika. Adoi... dia dah tak bau baby, tapi bau cuk! Walaupun dia sgt manja tp saya rindu dgn 'baby'..

Cerita pasal baby, teringat gelagat Didik bebaru ni yg buat saya geram dan gelihati. Smkn lama smkn byk vocabulary mengusik (atau mengejek? hu hu). Perangai siapakah ini yang menurun?

Situasi 1:

Didik sdg tekun watch Slugterra di laptop mininya n saya sdg sibuk dgn lappy saya. Tetiba Babang dtg dr dapur...

B : Mi, keju dah habis ke? (referring to cheesedale)
U : Tak sempat nak restock sayang....
B : (kecewa) Hmm... saya nak makan keju...
D : Hei, mana boleh makan keju! 
D : Keju kan untuk tikus!?
B : Tu keju yg 3 segilah Dik. Abang punye yg 4 segi tu... grrr...

Ayok Dik?! Keju utk tikus? Dedulu saya sgt suka mkn cheesedale. Skrg Babang pula yg ikut. Didik? Hmm... no wonder dia tak mkn keju...

ehsan google

Situasi 2 :

Saya sibuk masak n menghidang dinner. Didik entah sibuk dgn apa, keluar masuk dapur juga. When I was walking out of the kitchen, saya nmpk Didik sdg pegang sesuatu n pandang benda di tangannya walking towards me. Tetiba, bum! Mukanya di perut saya...

D : Hati-hatilah... ci gemuk...
U : Hah?! Amboi Papa, tengok anak awak ni!

Papa gelak berdekah-dekah. Jahat tau...

Adik, nnti Ummi dh langsing n kiut-miut (I never was, n wonder whether I can be one in future hu hu),  adik jgn tidur dgn Ummi! Didik menyeringai n then pujuk sy sml. Hmm... tahu pun takut tak leh tidur dgn Ummi...

Unfortunately, Didik was right. Sy pun dh x tau apa nak jadi dgn saya skrg ni. Kbykn baju kurung dh mula saya berikan pd org yg sudi nak pakai. Jubah pula... bak kata Papa 'dah mengecik ye jubah tu...'. Cit!Perlilah tu! Nak kumpul duitlah, nak pakai Egypt cotton korset yg kwn2 discuss di Whatsup. Walaupun bg saya, installment x bulan = mahal tapi ala-ala terpengaruh juga ni bila dgr testimoninya. Hmm... cane ni.... cane ni...?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS