Friday, February 24, 2023

2022 North Trip : Rentas Perlis, Black Garlic & Jem Harumanis

12 Disember 2022

Dari Kedah, naik terus rentas Perlis untuk ke Padang Besar. Tak ada apa pun nak beli, cuma nak singgah je. Dah sangat lain dari masa kami datang sini many years ago. Tak beli apapun sebab pada Pa it was not worth the price. Mumi? Lagilah tak de apa yang diingini. Selain dari tak de space dalam kereta, yang ada dalam kepala Mumi ialah nak cepat sampai homestay, nak rehat, nak tido hahahaha.


Check galeri handphone, tak de banyak gambar pon kat sini. Hahahaha..
Cowboy sungguh!
Tak pa, janji PaMi dah bawa korang jejak Padang Besar. Nak best-best, hangpa pi sendiri la nanti2 naaaaa....

Waktu kami sampai tu, ada sela masa less than 1 hour je sebelum kompleks kat situ tutup. Hujan renyai halus, lagiiila Mumi malas hahahah. Ada tak ada, Pa beli few souveniour untuk keluarga umrah yang kami rancang nak singgah melawat nanti.

Kemudian, kami gerak mencari rumah keluarga umrah Perlis di jalan belakang UiTM. Memang dah niat Papa nak ziarah Haji Mohd Nor. Kami sampai dalam waktu lepas Maghrib. Melihat kehidupan mereka berdua, Mumi terbayang kehidupan PaMi nanti jika panjang umur bersama dan bila anak-anak sudah berkeluarga, bekerja atau menuntut ilmu. Tinggal berdua je... mcm lonely huhu

Alhamdulillah, Hj Md Nor dan Kak Norizan masih sihat. Teringat dulu masa Kak Norizan sesat di Masjidil Haram sampai demam hinggalah kami semua landing di KLIA. Dan anak mereka Aisyah yang bantu ambil gambar PaMi di Jabbal Rahmah :-)

Hj Md Nor dan Kak Norizan ni ada keluarkan home made produk hasil R&D mereka sendiri. Hj Md Nor ni former professor UMP (seingat Mumi la huhu).


Ini antara produk utama hasil kajian dan exclusively done via home made by them. Dengar Kak Norizan cerita bagaimana hasilkan produk ni pun punyalah teliti dan complicated. Pheww...

Cuma, macam biasa Mumi ni kalau bab-bab ubat dan produk kesihatan ni... slow motion sikit. Hahahaha.... gambar tu Mumi amek right away selepas keluarkan dari peti sejuk. 

Boleh je cuba hubungi nombor Kak Izan seperti pada pic jika berhasrat nak cuba :-)


#perlis
#padangbesar
#blackgarliccloves
#jemmanggaharumanis


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS