Friday, February 24, 2023

2022 North Trip : Ziarah Keluarga Umrah Cameron

14 Disember 2022

North Trip 2022 kami, agenda dan nawaitu utamanya nak jalan2 sambil ziarah keluarga umrah yang ada di Perlis dan Cameron Highlands. Papa la tu... dia suka jalin silaturrahim dan suka untuk memanjangkannya setiap kesempatan yg ada.

Moga2 Allah kurniakan yang baik2 untuk Papa dan sampai juga kepada kami, isteri dan anak2 serta sekalian yang ada di sekeliling atas kebaikan dan keikhlasan hati Papa... Aaamiin...

Keluarga umrah Perlis, kami dah ziarah pada 12 Disember 2022 ketika merentas ke Padang Besar. Hari akhir sebelum balik pada 14 Disember 2022 tu kami naik CH dan  singgah dulu ziarah keluarga umrah CH ni. Alhamdulillah, hajat dah dipenuhi dan syukur sangat perjalanan kami naik dan turun CH sangat dipermudahkan. 



Keluarga Cameron ni mempunyai rangkaian perniagaan kedai makanan di sana. Walaupun selera dibatasi keletihan tapi alhamdulillah, kami tetap kena makan atas permintaan tuan rumah. Nice lunch :-)

Baby dan Didik dibelanja beberapa pack strawberry yang habis di situ juga. Haish, Didik memang hantu strawberry Baby pun.. cuma badannya yang semakin panas dan demam yang agak teruk menyebabkan Baby tak boleh makan dan minum sangat. Nanti muntah. Mood Mumi pun agak terganggu, terkenang esoknya 15 Disember tu ada meeting penerbitan ADMY di RTM.

Masa pergi umrah November 2019, keluarga Cameron ni pergi beramai-ramai. Boleh dikatakan 1/3 bas kami adalah dari keluarga mereka saja. Mumi suka sangat tengok dan berhajat juga nak pergi beramai-ramai dengan seluruh keluarga. Moga termakbullah keinginan Mumi ni...

Untuk trip ini, kami selesai hajat lawat keluarga umrah Perlis dan Cameron bersama sedikit cendera hati tanda ingatan. Ada umur, insyaAllah kita dapat bertemu lagi. Atau mungkin nanti, anak-anak akan menjadi penyambung silaturrahim seterusnya, insyaAllah.


Rasulullah SAW bersabda:

يا أيُّها النَّاسُ أفشوا السَّلامَ، وأطعِموا الطَّعامَ، وصِلوا الأرحامَ، وصلُّوا باللَّيلِ، والنَّاسُ نيامٌ، تدخلوا الجنَّةَ بسَلامٍ 

"Wahai manusia, tebarkanlah salam, berilah makan, sambunglah tali persaudaraan, solatlah di malam hari ketika manusia terlelap tidur, nescaya kalian masuk syurga dengan selamat."
(HR Ibnu Majah)


"Sesiapa yang ingin dipermudah rezekinya dan ditangguhkan ajalnya (dipanjangkan umurnya) maka hendaklah dia menyambungkan tali silaturahim."
(hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


#northtrip
#ziarahkeluargaumrah
#familyperlis
#familycameronhighland

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS