Saturday, November 10, 2012

Masuk Jawi 10-11-12

Alhamdulillah, selamat sudah agenda terpenting tahun ni. Agenda mengkhatankan putera2 kami, Babang Sofi dan Danish. 

Earlier sgt risau... betul ke Babang nak sunat ni? Gaya mcm tak heran je. Mcm tak takut. Bila ditanya tahu ke sunat tu apa. Dia jawab senang je, "Tahu.. potong toy.."

Bila ditanya tahu ke potong toy tu apa? Jawabnya... err.. tak yah lah.. censored. Hu hu...

Yg comelnya mrk berkhatan pd deretan nombor tarikh yg cute, 10hb Nov. 2012 @ 10-11-12. Lepas Zuhur tadi dua-dua dh selamat.

Danish mulanya steady.. bila habis ubat bius je dia nangis. Babang dari luar bilik surgery pun dh dgr dia jerit n nangis. Bukan apapun tu... over-acting je. Sampai ke rumah pun, aduhai... merengek aje. Mrk berkhatan biasa, tak guna clamp method. Apa-apapun, tak kisah lah.. doktor lebih tahu. Asal selamat sudah... 

"Ummi, Papa, tolonglah saya... sakit ni.. tak tahan... Ummi janganlah pergi mana-mana, jaga saya ni..." itu aje katanya sepanjang petang tadi. Mlm ni baru okay sikit, tu pun mengadap games gadget... hopefully okay betullah tu...

"Ummi, saya tak naklah sunat," adu Babang.
"Dah terlambat... abang dah sunat pun," kata saya.

Yang tak boleh tahan tu, tiap kali merengek kata sakit, dia mesti kata, "Aduh, aduh.. sakit.. saya tak boleh nafas!"

Aik, ada kena-mengena ke sunat dgn tak boleh bernafas? Adoi...

Ptg tadi saya teringin nak buat sikit pulut kuning, telur rebus, kari daging n sambal tumis. Saja-saja, suka-suka... sendiri raikan anak. Nanti majis kecil rainya sekali dgn Danish plus Decemberians in Dec, sooner. Dr dapur dh dgr dia panggil2 sambil nangis2 suruh tolong dia.

Saya kata, "Ya, Ummi ada ni kan... Ummi sdg tolong abang lah ni, Ummi tolong doa dari dapur ni..."

Babang & Danish ceria je...  1st time Babang pakai kain pelekat.
Danish pakai uniform khatan abangnya hu hu...
B : Danish, awak jangan takut tau... tak sakit pun, macam gigit semut je..
D : Baik!
Mari baca doa berani dan kuat semangat ya anak-anak...
D : Okay, Sofi... Danish punya turn masuk dulu ya!
B : Good luck Danish!
Untuk Sofi n Danish... tapi Papa makan sendiri hu hu...

Err... alhamdulillah saya jadi perempuan... sendiri pun rasa ngeri tengoknya... dah besar anak-anak ku... dah masuk jawi. Kenapa dikatakan masuk jawi ek? 

3 comments:

  1. hehehe..pas ni boleh jadi imam n duduk saf depan yer.amar x sunat sekali ke?ke dah sunat..hihi

    ReplyDelete
  2. Ya, Amar Aminuddin tu dah sunat dah.. hu hu...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS