Tuesday, February 5, 2013

Vico

Hari ni Babang absent sekolah kebangsaan. For the 1st time sejak masuk sekolah dia menangis hari ini. Waktu row-call dia asyik perhati saya buat isyarat supaya saya tak beredar. Bila saya bangun nak pergi, dia keluar dari barisan dan menangis dptkan saya.

Katanya bibir sakit. Dah beberapa hari dia dapat ulser. Mlm tadi pun dia muntah-muntah sampai 3 kali. Habis kena tukar cadar, baju dia dan baju saya sekali. So, dia tak mahu pergi sekolah. Alahai... lepas maklumkan Papa dan cikgu, saya bawa dia ke pejabat je lah jadinya. Beli dan sapukan ubat ulser di bibirnya lalu sepetang dia tidur di bilik saya.

530pm kejutkan dia untuk pulang, tengok2 seluruh muka, leher dan lengannya bengkak2. Aduhai kenapa pula.... straight away bawa ke klinik, doktor kata galigata atau alergi. Hmm... dpt MC 2 hari budak ni.

Tak pe lah. Teringat ttg program minum Milo dan Vico Babang di sekolah. Gambar ni program pertama Babang minum Vico di sekolah. Sebelum ni dia dah minum Milo percuma di sekolah. Tak sempat nak abadikan moment tu...

Aduhai... seperti ternampak-nampak waktu saya berbaris dgn kawan2 nak ambil secawan kertas minuman Milo percuma di Sek Keb Beranang bertahun yg dulu.... alangkah cepatnya masa itu berlalu. Kini saya ada anak sudah... dia pula yg berbaris nak minum Milo dan Vico percuma di sekolah. Dulu kat sekolah saya cuma ada program minum Milo percuma je. Vico tak de...



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS