Sunday, November 4, 2018

Sweet backup nampak?

Antara cara saya memastikan ketiga-tiga anak bujang saya sentiasa ada jika ke mana-mana...

U     : Mana anak Ummi yg hensem?
Bbg : Saya!
U     : Mana anak Ummi yg comel?
Bby : Baby!
U     : Mana anak Ummi yg sweet?
Ddk : Saya!
Bbg : Saya juga!
Ddk : Eh! Babang hensem je lah. Saya yg sweet!
Bbg : Apa pulak? Babang pun sweet pe...?
Bbg : Babang sweet pd seseorang je...

Ayat akhir tu perlahan tapi saya masih boleh dengar.

U    : Amboi!?
U    : Awak sweet dgn siapa Bang?
Bbg: Ada lah...
U    : Hmm... Aisy la tu? Kemain nko ye Bang...
U    : Ummi tak nak menantu yg gedik ye... (amboi?)
Bbg : Mana ada dia gedik? 
U     : Amboi, belum apa2 dah back up girlfriend!?
Bbg : Ummi ni... mana ada girlfriend. Dia je yg suka saya...
Bbg : Lagipun saya sweet dgn Ummi je..
Bbg : Ummilah permaisuri saya, buah hati saya!

Bila Pa masuk kereta, told him about it. 'Jangan mengada ye Bang!' pesannya.

Lihat Babang nowadays... feel so old already. Apatah lagi kalau inspect socmed nya. Adeh... kekadang tak percaya, betul ke itu anakku? Dia sudah mula masuk fasa remaja. Cabaran di depan sudah terlihat... moga Allah pelihara kamu bertiga dlm rahmat, perlindungan & kasih sayang-Nya. 

Hati & perasaan, Ummi tak boleh kawal. Itu anugerah. Tapi kalau berkawan, carilah kawan yg jujur & ikhlas. Kalau berkasih, carilah yg boleh bersusah & menangis bersama. Janganlah dipandang maskara, foundation di muka, lipstik & skirtnya. Jangan sesekali berniat pd harta keturunannya. Carilah & pandanglah hatinya melalui akhlak & tutur katanya. Pilihlah dia kerana agamanya.

Mohon pd Allah agar kurniakan yg baik2 dlm hidup kita. Belajar dari apa yg berlaku dlm keluarga kita ya. Moga bahagia milik kamu hingga Firdausi.

Apapun, I'm warning you! Tok sah mengada! Belajar tu kasi habis dulu ya!

#tungguresultupsr
#tungguresultpsra
#tunggudetiksekolahmenengah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS