Thursday, July 14, 2011

FOREVER YOUNG Re'U'

Last July 9th, 2011 (Saturday), my husband's Asrama Yayasan Selangor Batch '86 was having their reunion in Concorde Hotel, Shah Alam. The theme was Forever Young! Suka hatilah...


Walaupun bukan reunion yang berkaitan dengan saya, still my husband nak seret juga anak isterinya ini ikut serta. Serba biru lagi. Macam family Smurf hu hu... (ni merangkap baju raya teruslah gamaknya...)
  

Bacaan doa memulakan majlis oleh En. Nasir sendiri...
Ya Allah ya Tuhan kami,
Kau jadikanlah pertemuan ini sebagai titi silaturrahim dan pupuklah
semangat jati diri dan setiakawan antara kami...

Tidak lupa hadiah ingatan dan pengkhususan doa untuk :
Ayahanda Abd Ghani Bin Mohd Yatim,
Ayahanda Abu Hashim Bin Hassan,
Azman Bin Samingan, dan
Ermalasare Binti Bani,
yang telah pergi mendahului.

  
Kata-kata aluan dan imbasan slide zaman persekolahan di asrama masing-masing. Kelakar betul lihat gambar-gambar mereka ini... kadang seperti tidak percaya adakah itu mereka 25 tahun yang lalu bila melihat mereka seadanya hari ini. Memang forever young...

Tuan Ipin selaku Presiden berkata, antaranya yang sangat menarik sensitiviti saya, "Kita berkumpul bersama kali ini selepas 25 tahun, bukan untuk melihat dan memperkatakan tentang perbezaan kita. Tetapi untuk mengenang kembali persamaan kita..."

Ya lah, most of them sudah jadi orang-orang besar sekarang. Head of, President of, Chairman of, Manager of, Owner of... macam-macam of lagi... antara anak-anak bangsa Melayu yang mengkagumkan lahir di Yayasan Selangor. Saya bukan tumpang lagi dah, saya memang bangga mengenali mereka!

Dan sambung Tuan Ipin lagi, "Let's us keep in touch, maklumlah ada antara kita yang dah nak terima menantu, bolehlah jemput-menjemput. Bukan setakat nak terima menantu, yang nak jadi menantu pun masih ada..." Ada yang available lagi ke...?

Namun ada juga antara mereka yang sudah pergi dahulu menemui Pencipta. Life indeed has expiry date, terpulang cepat atau lambatnya pada label setiap diri kita yang telah ditentukan Tuhan. Al-Fatihah tidak pernah lupa diiringkan sebagai mengenang mereka yang sudah tiada bersama.


Papa Nasir memang sudah dari pagi di Concorde since he was one of the committe, so kenalah membantu mana persiapan yang perlu. Lagipun sejak beberapa minggu&bulan sebelumnya lagi memang dia sudah sibuk dengan teamnya untuk merancang reunion mereka itu. Saya dan anak-anak hanya datang sendiri selepas Zuhur. Waktu itu mereka sedang bersantai menyanyi karaoke sambil menunggu sepenuhnya ketibaan rakan-rakan lain. 

Wah, tak sangka Yayasan '86 ramai penyanyi hebat. Hampir sebahagian besar boleh menyanyi dengan suara yang sangat mengkagumkan! Tapi semuanya lagu zaman diorang lah hu hu... Nak buat macam mana, even forever young, the evergreen retro is still hard to be forgotten kan... tambah-tambah kalau lagu-lagu tu ada sentiment bersama, hai lah...


 Yang paling tak larat tengok yang ini lah...
punya ramai model clip video Papa!?
Amboi Papa, mentang-mentang Ummi dan anak-anak dah balik dulu ya...
enjoy sakan nyanyi lagu Kenangan Lalu (Flybaits)
suka hatilah Pa, you all punya day kan...
anyway thank you for singing and dedicating a song of
YOU'RE MY EVERYTHING...
(used to be our song juga kan hu hu...)
for me... even masa tu Ummi buat muka selamba, tapi dalam hati terharu
(takkan nak tunjuk depan diorang kot kan, but I did appreciate it!)

 Awal-awal dulu hanya ada tiga asrama je di Yayasan Selangor -
Asrama Doktor Latif (ADL),
Asrama Tun Dr Ismail (ATDI) dan Asrama Toh Puan Norashikin (ATPN).
But they went to different school -
my husband was in Victoria Institution (VI),
yang lain ada yang bersekolah di St John Institution, Methodist Boys School (MBS),
Sek Men Jln Cochraine dan yang perempuan dari Convent Bukit Nenas (CBN), Bukit Bintang Girls School(BBGS), Convent Peel Road and  lagi apa ya...?
Ini merupakan sebahagian warga asrama-asrama tersebut untuk Batch 86 yang hadir.
No wonder their Re'U theme was FOREVER YOUNG.
They're indeed still pretty, beautiful, gorgeous,
handsome, even some possess childish and model look (and 'still hot').

My husband with his ADL-mates, Chef Odeng turun straight dari JB malam sebelumnya selepas kerja dan belum dapat tidur walau sepicing.. demi bertemu rakan-rakan lama yang dirindui... guess who looks younger ever?

Some of ATPN ladies. They really look stunning, aren't they? All Moms already.. ada satu wajah itu yang benar-benar suit my heroin character dalam manuskrip ketiga saya bertajuk Maafkan Cintaku... (kalau anda boleh teka seraut wajah pilihan saya di atas tu, anda memang mengenali saya) hai lah, so sweet...
dah dapat more idea untuk sambung watak Adelia saya!


The macho guys of ATDI... as handsome as they used to be in their 86 time! Their naughty pun boleh tahan remain... hmm...
 
 There, they were and they are... sangat seronok melihat keintiman dan kemesraan mereka. The students of Asrama Yayasan Selangor Batch 86. Semoga tali silaturrahim yang kembali terjalin selepas 25 tahun ini akan terus berkekalan dengan kasih dan setiakawan sejati.

FOREVER YOUNG to all of you dari saya yang menjadi tetamu yang tidak sepatutnya diundang hih hih.
Terima kasih kerana mengizinkan kehadiran saya yang telah memberi fast flow untuk Maafkan Cintaku.

Sesungguhnya Papa, you always knew what drives me forward...

Bergambar ramai - the little boy and girl most probably will be the next generation in Asrama Yayasan Selangor?
Hah, anakku duduk hostel? Yet can be imagined...

4 comments:

  1. Terimakasih kerana sudi share cerita kami.You adalah sebahgian dari kami,kalau bukan you yang menjadi pasangan Nasir mungkin majlis takkan menjadi semeriah hari tu.Mungkin Nasir akan terikat kaki dan tangan kat rumah takut di kebas ATPNes yg still vogue n stunning as u says.I really appreciate all of the committe members who really work hard to make it happen.
    I'm proud to be one of them n should u,
    because u are a part of us.

    ReplyDelete
  2. haha...like u lah Arie...

    ReplyDelete
  3. Thank you for visiting. Yup, I w b more than happy and proud to be part of u all... ha ha.. can't imagine my husband kena ikat kaki dan tangan..
    hopefully there will be more reunions and meetings... even in the different style... kenduri ke open house ke kan...
    it was indeed a sweet moment!

    ReplyDelete
  4. Αhaa, itѕ good disсussion оn the tοpic of thіs
    ρоst here at this webpage, I haνe геad all that, ѕo at thіs timе mе also commentіng heге.


    Here is my web blog ... payday loans

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS