Monday, May 27, 2013

Orkid Mega

Hobi paling baharu Bibik, tanam orkid. Hmm... bibik... bibik... suka hatilah asalkan Bibik bahagia.

Ini bkn Bibik.. tapi Ibu yg suka sapu sekeliling rumah setiap hari sbg senaman pagi

Pasu2 orkid Bibik yg msh blm berbunga di sekeliling rumah, atas para, atas tanah n ada yg bergantungan di dahan pokok rambutan hu hu.. weekend lalu dia ajak saya hantar dia ambil bunga di Sg Buluh, Bibik kata kawannya yg jaga nursery bunga di sana suruh dia dtg ambil bunga FOC. Tapi abah tak kasi... Bibik merajuk.. amboi, jgn tak caya... maid yg saya assign utk parents saya ni pandai merajuk dan berani lawan mulut dgn abah saya hu hu... tapi dia jugalah yg paling sabar melayan kerenah orang tua saya. Terima kasih Bibik...




Saya suka tengok warna orkid Bibik yg dah berbunga ni. Tapi I guess menjaganya tak mudah. Rajin sungguhlah Bibik Mega. Favourite dia kot...

My favourite flowers cuma Daisy and Rose
Rose, sbb nama saya bermula dengannya
Daisy, sbb ia adalah my birth flower 
Tapi nak menanamnya... entah bila hu hu 

"Roses are red, daisies never blue
Sugar is sweet, and orchids are beautiful too!"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS