Tuesday, May 21, 2013

Tak Kisah Ke, Tak Ikut?

Minggu ini sy msh sakit kepala. Sambung dr minggu lps. Transformasi sistem byrn di pjbt dr versi 1 ke versi 2 buat sy sakit jiwa raga sampai angin naik ke kpl. Betul ke slh sy tak testing betul2? Hari tu masa virtual testing cam okay je. Tapi bila realized, saya yg paling sakit jiwa. Kasihan org teknikal kena accomodate comments and critics.

Bila dah sakit jiwa n kepala dgn kerja yg tak selancar biasa, ter'burst' lah pula. Sorry sgt. Begitulah keadaannya bila nak berhijrah from better to best. Utk jadi best, harus ketahui kelemahan spy sng ditambahbaik. Dan kelemahan itu selalunya easy to be detected bila digunakan scr menyeluruh. Nak tak nak lalukan ajelah... moga minggu dpn semua limitasi dah dpt diatasi n skt kpl ini blh syuh syuh pergi bawa diri. So RAN.. give your 100% concentration and commitment and patience!

Few days ago, ada sesuatu yg Didik lakukan mengusik hati saya. It's a small matter. Tapi ia masih buat saya senyum. Biasanya bila tak ada tisu atau towel kecil, maka baju atau apa2 saja milik saya akan jadi kain lap bila anak2 comot. It's normal. Tapi tak tahu knp bila ia keluar  from his small lips, saya jadi touched... 

Babang:
B : (mulut comot sbb mkn aiskrim)
B : Ummi, nak lap kat mana ni? Tak de tisu.
U : (terpandang cardigan hitam ksygn saya)
U : Lap je lah kat baju Ummi yg hitam tu.
B : Okay!

Didik...
D : Ummi, adik dah syiap. Mulut adik comot ni...
U : Adik laplah, ummi kan tgh drive ni....
D : Nak lap ane Mi?
U : Tu baju Ummi yg Babang buat lap tadi
D : (Hesitated)
U : Lap lah cepat, nanti kering kat mulut...
D : Ummi tak kicah ke? Nanti kotor baju Ummi...

Aduhai... Didik worried kalau baju saya kotor bila lap ke mulutnya yg comot. At 4, he sometimes does care a lot. And Babang? Tak apalah, he knows kot that this Ummi of his is willing to surrender everything 4 him... every mother on earth does too, I believe...


Tapi bila Didik membalas dendam!?

(Suatu hari bila Didik ikut Ummi ke pejabat...)

D : Ummi nak pegi mana?
U : Nak pergi tandas.
D : Nak ikut!
U : Eh, mana boleh! Ummi masuk toilet perempuan.

came his turn...

D : Nak encing! Adik nak pegi andas!
U : Jap, Ummi temankan.
D : Tak yah! Ummi mana boleh ikut!
U : Eh, sesuka hati dia je.. nape pulak tak boleh?
D : Adik nak acuk andas akilah... (tandas lelakilah)

Ceh!


~ x ~ x ~ x ~ x ~ x ~

Care is the actualization of love assumed
.. dan bila tengok Didik n Babang, kekadang sakit kepala hilang, 
kekadang pula tambah sakit kepala saya dibuatnya.. 
hmm... sabar RAN... sabar....

Boys! Lights' off please!
(macam kat asrama pulak hu hu...)

2 comments:

  1. Hahahha...I have one boy. Ada both elements. Hehehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. they sure do, kan sis... that's what make us mother 'bahagia' hu hu... tq drop by.

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS