Tuesday, April 29, 2014

Alhamdulillah... dan Terima Kasih

Alhamdulillah, dah selesai...  esok minta tlg Papa htr ke pjbt LHDN yg terdkt. Every year submit borang BE on the dateline. Tahun ni alasan saya... err... saya dlm confinement leave, tak sempat nak isi borang cukai ni hu hu... nak buat e-Filing, rasa tak de mood pulak. Tahun depanlah kot...


Alhamdulillah jg thn ni sy n Papa berstatus cukai terlebih bayar. Syok ni kalau dpt balik jumlah ni dari LHDN. Mana taknya terlebih, gaji tak byk mana, expenditure n tanggungan double triple dr pendapatan isi rumah. Nak buat cemana.. this is life. Apapun alhamdulillah... bersyukur...

Oh ya, tahun ni juga ada Pelepasan Khas RM2000 utk pembyr cukai dgn pendptn agregat sehgga RM96,000 setahun @ pendptn sehgga RM8k/mth. Hmm... nape tahun ni je... bagi lah utk tahun depan, tahun depannya lagi dan lagi dan lagi... 

Dan alhamdulillah msh Allah beri kesempatan melalui satu lagi dot dlm garis masa usia. Tengok my kids sgt suka sambut birthday... budak2 mcm tu lah... tenagers pun... adult pun. Tapi saya mmg tak ghairah dgn birthday sendiri. Ucapan suami n family je yg sllu buat sy teringat 'oh, its my birthday ke?'. Dan saya akan kata pd diri sendiri, 'hmm... dah semakin tua aku ni...'

Dlm usia2 mcm ni, hati n fikiran sy dh lama terarah kpd destinasi yg pasti tu. Akhir usia. Faktanya, smkn bertambah birthday, smkn kurang usia. Takut... sbb tau masih byk dosa n hutang pd Tuhan yg blm langsai. Hati sllu nak langsaikan, sllu berazam nak improve. Tapi entahlah... saya ni hanya manusia biasa...

Terima kasih Papa utk ingatan n this little surprise... next time tak yah lah surprise dpn ramai, saya ni pemalu hu hu... 
n my SIL, tq sbb susah payah tlg Papa belikan kek...
Terima kasih juga utk ingatan, ucapan dan doa dr yg mengingati...
Hmm... lagi 2 tahun sy dah nak masuk 4 series...  
I want to be better Muslimah n person... daughter, wife n mother...

On my 27th April, at Qila's wedding, 
MAHAN for the 1st time cicip buah oren. 
Suka sgt dia dgn buah oren yg manis tu... 
Habis bbrp potong... uh-ih-uh-ih nak lagi... uish.. sudahlah tu baby... 
kang sakit perut, naya je Ummi...

Hmm... Didik dh pegang2 kaki minta dibuatkan susunya. Ingat nak sambung edit assignment ke-3, tapi 2 3 hari ni keletihan saya maksima sgt. Nak buat assignment perlu kesegaran fizikal n minda, baru blh concentrate. Nampak gaya, lps buatkan susu Didik ni, saya joint d 3 boys tidur je la gamaknya...

Selamat malam... 

2 comments:

  1. Yatie, awak baru lepas bersalin ya? Tgh pantang tu? Tahniah! And Happy Belated Birthday ya....

    Umur dah masuk 4 series ni mmg kita dah makin penat kan....apa pun Yatie boleh.

    En Suami saya pun baru semalam submit borang, tapi guna e-filing je, dah 3 tahun buat gitu, submit borang, dan terus bayar...senang.

    Dah buat potongan pcb pun masih kena tambah, huhu, apa pun kewajipan telah di tunaikan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Yus, tq...
      Saya dah almost 3 mths after delivery... dah hbs pantang dah hu hu...
      Ya kot... makin nak cecah 4 series, badan rasa letih sgt2... makan supplement pun sekejap je eloknya, pas tu macam biasa semula... hmm...
      hope Yus sihat di samping keluarga ya...
      Kiss Amani for me ya! hu hu...

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS