Monday, April 14, 2014

Selagi Tak Ada Kek...

Back to 28/3... was his 5th birthday. Tapi masa tu Papa ada study trip ke Cambridge-Scotland-Edinburgh-London. 

Alhamdulillah, my husband managed to complete his final paper requirement there. Betul tak saya kata? Belajar tu bukannya lama. Pejam-celik, pejam-celik this coming October konvo, dah dpt MBA scroll. 
ANH @ Robbinson College, Cambrige U - a motivation 4 our kids...

Till flight Papanya dah safely landed (dlm hati risau sgt apatah lagi tragedi MH370 msh dlm SAR), mabuk time-zone utk bbrp hari, Didik asyik tanya bila hari jadi dia. I explained that his birthday has passed. On 28th March. Expressionless je wajah dia.. mcm tak blh digest penerangan tu.

On 6/4 tgh hari, dia tanya lagi, "Ummi, bila hari jadi saya ni?"

I always understand that, without even a piece of cake, the birthday seems meaningless for my kids. Sedih pulak rasanya. Nak bake cake tak larat sbb sejak ada MAHAN, tugas saya di rumah jadi terkejar-kejar. Lappy pun dok terbongkang atas katil, jarang dpt usik. MAHAN mcm nak utilize my 3 mths confinement leave, tak moh berenggang. Even abang2 dia tlg jaga pun dia bising, keriau nak Ummi dia juge... hu hu...

Since 6/4 was also Abby's b/day, even with tight budget, kami raikan juga demi nak riakan anak2. Fetch Abby di Meru. Masam je mukanya... knp? Org Meru tak raikan ek? Hmm... 

Pi beli bebiskut n few girlish thing utk keperluan Abby di hostel. Beli kek n raikan sendiri di rmh je. Lwt ptg baru bawa mrk ke PizzaHut. Abby mkn mcm org kebuluran je? Tak mkn ke kat rumah Meru? Tak msk katanya. Ni klu ddk rmh saya, mkn Maggie pun canang spi masuk The Star. Tak suka ungkit... tapi hati manusia biasa mcm saya ni.. lukanya berparut. Tak moh ingat, manusia yg tu pun saya dah jauhkan dari dunia saya. 

1st time MAHAN shopping.. lena tidur kat troly baby seat, lapik bantal lagi hu hu...

Happy 5th b/day Didik
Happy 13th b/day Abby
jadilah anak yg soleh/ah, semoga berjaya dunia n akhirat

Since then, Didik dah tak tanya bila hari jadi dia. Next year lah pulak... hu hu...

Okay, washing machine dah menyanyi. Nak pi sidai basuhan... MAHAN dah saya pindahkan dlm buai.. kalau dibiarkan tidur atas tilam, alamat saya tak blh bergerak ke mana-mana...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS