Tuesday, April 8, 2014

Frustration

Hari ni dah 3-4 hari MAHAN meragam. Blocking nose... mana ntah dia dapat. Aircond ke? Jangkitan ke? Hmm... oleh krn tiada ubat yg sesuai diberikan utk bayi sekecil dia, maka saya ikut petua orang tua. Tenyeh kunyit di dahi n pangkal hidungnya utk keringkan selsema. Sampai kuning dahi, hidung n sarung tangannya, sian dia. Tapi mcm tak ada perubahan.

Pergi klinik tadi utk redakan keresahan hati saya. Doktor kata lung clear... meaning not much to worry... cuma biasalah hidung sumbat. Biasa? Saya tak tahan hati kalau anak2 sakit. Rasa biarlah saya yg ganti... 

Hmm... saya blm sempat simpan diari ttg kewujudan MAHAN. Nanti ye MAHAN... bila lapang Ummi simpan diari utk kamu pula. 

Meladeni anak kecil n 2 org anak lelaki yg bersekolah, dgn kerja rumah n kerja bkn rumah.. hu hu... saya terfikir mcm mn org yg beranak berbelas-belas tu ye... adoi... saya nak jaga 3 anak n 1 suami n 1 rumahtangga je pun dah rasa nak pitam.

MAHAN dh tidur slps Papa buat terapi dan beri ubat demam 1ml tadi. Walaupun nmpk msh krg selesa, at least saya dpt masuk FRAN sekejap.

Hari ni sbnrnya saya frust sgt... Frust sbb saya rasa ada SOP yg kurang dipraktiskan dgn betul.. hu hu memandai je saya. Tapi kalau ikut logik begitulah adanya... Saya selalu rasa dlm melakukan sesuatu kena ada sistem n standard. Kalau tak, bimbang ada pihak yg merasa kurang diberi keadilan.

I was expecting a bonus this year as informed last 2 years. Tapi bonus tu dah switched pulak. Lain yg saya expect lain yg bakal diperolehi. Tak apalah... mungkin MDH tahu dia baby ke-3 yg saya produce, maka dia beri laluan kpd STKG terlebih dahulu even situasi awal dulu beda.

Saya terpaksa dgn berat hati withdraw MDH dari plan asal krn 'sistem pengurusan' yg pd saya tak logik. Tak apalah... saya akan hantar MDH utk alternatif lain. Consultation dah diuruskan... guru yg sudi membimbing pun dah stand by. Pd saya biarlah saya menunggu lama utk sedikit lagi tempoh kecederaan @ masa tambahan asal sistem pengurusan dan komunikasinya berkesan. 

Papa suggest saya express opinion, tapi in certain way saya tak suka begitu... biarlah... kalau kita rasa tak setuju, tak selesa, beralah dan withdraw ajelah... tak rugi pun... cuma rugi masa je lah... menunggu dan menunggu lagi hu hu... rasa nak nyanyi lagi Ku Menunggu - Ella, ahaks.

MDH, kita tukar tajuklah... nak tak? Ponek dah menunggu ni...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS