Friday, April 11, 2014

Cili n Bom Adik

Hari ni MAHAN muntah teruk 3x. Papa kata it's good utk keluarkan kahak tapi nyawa saya bagai nak putus lihat dia choking bgt. Dia msh baby, blm tahu alternatif pernafasan n bgmn nak batuk keluarkan kahak. Akhirnya Papa minta kawannya yg kebetulan singgah, utk urutkan MAHAN. Still ada kahak lagi.. hopefully MAHAN kuat... Ya Allah, sembuhkanlah anakku...

Hari ini juga saya diminta utk email copywrite, blurb n fiction inspiration bagi STKG. Oleh krn Papa sdkt demam, maka dia ada di rumah, dapatlah saya curi2 masa duduk dpn lappy.

Alhamdulillah dah emailkan apa yg penerbit minta tadi sbb esok onward klu blh saya tak nak tgk lagi hga ia diizinkan terbit. Sbnrnya dh tak larat nak tgk STKG ni, mkn 10 thn lbh menunggunya. Lagipun mgu dpn nak fokus edit 5 assignments yg tertangguh.. hu hu...

Okay, nak simpan diari ttg MAHAN n Didik.


**************************

Spjg mengandungkan dia, saya cuma lalu makan kalau mknn tu pedas n panas. 1st trisemester saya mkn lauk budu n cili api je dgn nasi panas. Sedapnya!

Selalunya Didik perhati saya makan n I never thought ia akan jadi satu isu pd dia. 

D : Ummi, nape Ummi suka makan banyak cili?
U : Kenapa? Tak boleh ke?
D : Kesianlah baby saya kat dlm perut Ummi tu...
D : Nanti dia pedih... panas...
U : Erk?! 

Tetiba rasa sayu. Teringat abah juga sll buat lawak begitu. "Makanlah cili byk2 masa mengandung, nanti anak keluar semua rentung (hitam)"

Abah... Along rindu dgn abah...

**********************


Suatu hari kami sarapan di kedai. Order menu sarapan msg2. Mcm biasa roti canai je lah...

D : Ummi, Ummi makan apa?
U : Entah... Ummi tak selera... makan roti boleh?
D : Okay, tapi jgn Roti Bom tau!
U : Nape?
D : Nanti mati baby saya kat dlm perut Ummi tu...
U : (Adoilah....)

*************************

Papa dok borak dgn d'boys.

P : Kita dah ada Babang, Didik... baby ni nak dipanggil apa?
U : Panggil adiklah..
D : Tak boleh!
U : Eh, kenapa tak boleh?
D : Sayalah adik...
P : Habis tu nanti baby tu nak dipanggil apa?
D : Abang... abang, saya adik... Didik... baby panggil baby je la!

Dia dah book panggilan adik @ Didik. Nanti baby kena panggil dia adik juge le ni. Tp MAHAN pun takkan le nak dipanggil baby sampai ke besar. Kalau gegurl tak pe la juge dipanggil baby sampai tua pun... hu hu...


**************************

Err... agaknya suhu demam Papa tinggi ptg td. Sbbnya inilah yg ulung kali saya dgr dia kata, "Mi, kita cari gegurl pulak nak?"

Uish... bkn awak kata 'buka 13hb, tutup pun dgn 13hb juga' ke Pa?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS