Sunday, November 23, 2014

"Sweet Rampage"

P : Asyik tulis blog je. Baiklah sambung ADI tu ke apa ke...
P : Ke awak nak duduk hospital baru boleh menulis?
P : Nak abang charter resort ke hotel ke baru awak nak menulis?"
U : Erk!?

Papa macam tak suka je saya asyik dengan FRAN. Asyiklah tanya bila nak sambung. Pa, bukan selalu pun saya menekun FRAN. Sekali duduk, buat few sharings, pas tu saya auto kan je.

Rasanya setiap individu yang 'menulis' mesti nak tengok buku baru dia tiap tahun ada atas rak dan dibaca orang dengan tujuan nak berkongsi kebaikan. Tentulah dia nak selalu ada masa 'menukang' (pinjam perkataan penulis2 senior) kerjanya.

Bila tengok meriahnya buku-buku terbit sini-sana, cover dan tajuk gempak2 gitu, tak kisahlah kalau ada pun perang ideologi @ pendapat di FB antara penulis yang mengkritik karya sesama sendiri, saya pun sebenarnya tergedik-gedik nak on laptop dan menekun. Tapi... saya tak mampu. Banyak kewajipan lain perlu diberikan priority. 

Heh, itu jawapan skima. Tapi saya ada satu 'jawapan tak boleh blah' (ayat generasi  Y to Millenium)... hu hu...

Cer awak tengok ni, anak bujang tecik awak ni buat apa bila saya on laptop. Macam dah rupa 'MAHAN on laptop-rampage' je dah gayanye. Camne...?



Tak pe la Pa... kita pun kan dah ada stok MDH & KTVH pada editor kan-kan-kan? (Ayat tak boleh pakai, mua. Kang kot kena reject baru padan muka). Bagi chance la saya honeymoon setahun dua. Lagipun MAHAN ni gegayanya macam dah nak mewarisi sikap Didik yg protes saya menulis ni.

Tahun depan ke tahun lagi sekali ke, ke tunggu MAHAN umur 5 tahun ke... kalau ada rezeki dan umur panjang, saya sambung la ye...


Cer baca quotes tu pulak. Sbb tu saya gigih jurnalkan dan tell-stories kat FRAN even awak kata x de yg baca n komen selain Wida hu hu.

Ala... saya tak byk expectation pun dengan FRAN. Kat sini je saya dapat menyelam sambil buat kuak lentang, kuak dada, minum air sirap biji selasih dan makan jajan. Simpan kenangan kita pun ye, belajar benda baru pun ye, preserve my writing intention tu lagilah iye.
  
Don't worry my dear Pa... I will definitely get back on my mss.

Hati-hati di jalan raya
Biar lambat asal selamat!

Rampage is not good for health and asset!
(apa ke kaitannya ni... haish...)

2 comments:

  1. Lili pembaca setia FRAN tau. X penah miss baca setiap entry akk. Cume kengkadang hanya mampu komen dlm hati jeee. Hehehehe

    ReplyDelete
  2. Hu hu.... TQSM lyly yang comel... lyly selalu ada dalam ingatan FRAN walau tak sebut pun... bilalah nak dapat beri lyly SH ni... tak jejumpa pun lagi...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS