Saturday, March 7, 2020

Unblocked the block

Dah bertahun rasanya lepas siapkan final Menunggu Daisy Hati, saya tak lagi sentuh laptop jika di rumah. Tulis diari dlm FRAN pun selalunya buat waktu lunch break  di pejabat. I totally experienced what's called as the writer's block. Semua mss terbenam dlm pendrive. Tak boleh go on. I told Pa, I wanted to quit. 

Tapi lama-lama lepas tu rasa 'kehilangan'. Rasa mcm tak ada 'aktiviti' dlm hidup. Lama2 jadi stress. Rasa mcm tak lengkap.

I always wanted to write but I am not so good at it. Struggled nak siapkan satu2 mss jadi buku. Dah ada 4 babies tu pun, dah besar rahmat Allah utk saya. My targeted next phase... utk divertkan babies tu ke satu arah yg lain pula. 

Lama saya simpan cita-cita tu. Tapi the block getting tight & tighter. Hard to let myself out.

Di depan Baitullah, atr doa saya... kalau hasrat itu baik utk dunia & akhirat saya, saya mohon Allah permudahkan & tunjukkan jalannya.

Entah coincidence, entah Allah mula buka jalan.. tapi saya selalu percaya hidup kita atas ketentuan-Nya...  I am getting started. Tak pasti sejauh mana saya mampu bertahan utk pergi. Tak tau juga smd saya mampu menjadikannya realiti. Tapi saya dah cukup happy krn saya dah mampu utk bermula. Plus, dgn bersemangatnya... walaupun dah agak terlewat pd umur begini hu hu...


With cikgu @ Shahnas Putra & new friends. Automatically jadi 'student' & team-mate, something so precious for me. Sebab saya tahu for the beginning saya perlukan guidance & continuous support dari org2 yg willing membantu. Saya ni org yg ada byk urusan & limitasi...


Tapi, yg kelakarnya... bila saya bermula... anak-anak akan 'terasa'...

Antara complaint dari Baby utk minggu ini...

B : Mumi, malam nanti kita makan nasi tak?
M : Tak kot... Mumi tak masak. Kita makan roti je ye...
B : Ala... baby nak makan nasik...
B : Dah lama baby tak makan nasik dgn lauk sedap yg Mumi masak.
M : Erk?!

Dan malam ni... bila Mumi sdg asyik siapkan few proposals yg ideanya dtg mcm air terjun mencurah sejak tengahari, dia komplen lagi...

B : Baby dah mengantuk...
M : Baby tidolah...
B : Jomlah...
B : Baby nak tido dgn Mumi...
B : Mumi ni asik main laptop je...
M : Erk!?

Okay... skrip complaint tu sama sgt dgn skrip komplen Babang & Didik dulu waktu Mumi nak siapkan mss. 


Kesian dia... tido dah depan TV sambil tunggu Mumi. Tadi sebelum tidur, pesanannya macam2. Nanti baby tido, Mumi tido sebelah baby tau... Mumi peluk baby tau.. pegang tangan baby mcm ni tau (sambil tunjuk gaya).

Alahai anak... Mumi ni baru nak warm up engine... kamu complaint macam dah terabai bertahun... hmm...



#esoknakpitumpangtengoksifunteamtrainingpitching
#mynewjourney
#wheniunblockedtheblock

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS