Tuesday, April 7, 2020

Suamiku Heroku - Sequel?

Dah lama tak simpan diary tentang baby-books.

Lagipun, sejak awal menulis, aim utama saya adalah utk realisasikan hajat lihat 4 babies saya terbit. Sbb waktu itu bukan sesuatu yg mudah utk saya siapkan satu2 mss. Kekangan masa bekerja, sambung EMBA, berumahtangga & urus keluarga plus kesihatan yg up & down.

My eldest, Seandainya. Followed by Suamiku Heroku, GPS Cinta & yg bongsu Menunggu Daisy Hati. Kemudian, saya pun rest my laptop. Lagipun industri buku yg tak brp nak 'meriah' few years back mgkn buat hati sedikit tawar hu hu. Tambah lagi dgn saya ni spesis yg tak reti buat promosi. Maka, draft mss yg berderet  dlm lappy baru half way ditulis, hanging begitu je. 

But recently, ada seorang new friend di FB. Dan kawan baru ni, beri saya senyuman ceriakan hari saya tambah2 dlm 'tekanan' during PKP ni hu hu...

Tq Bib Kusnin. I appreciate it so much!   



Jujurnya, tak pernah terlintas nak sambung Suamiku Heroku. Tapi saya ada impian nak jadikan ia sebuah skrip. Dan saya otw belajar utk cuba realisasikan impian tu. Entah berjaya entah tidak, tak taulah...

Kalau ada izin Tuhan, adalah...
Jika tak de, mungkin itu yg terbaik utk saya & baby Suamiku Heroku.

Anyway, saudari Bib Kusnin betul2 light up my life. Hidup dlm situasi PKP ni buat minda saya pun 'PKP' juga. Mood pun 'PKP' juga. Tapi review dari Bib Kusnin bagi sedikit cahaya pd saya... :-)

Thank you tau!


Yg ni, suamiku heroku versi manusia, bkn versi buku. Talk about suamiku heroku versi buku vs manusia ni, terimbas suatu peristiwa lama. 

Teringat dulu satu waktu, ketika hadapi kerenah seorg 'perempuan', sudu plastik tambahan yg tiba2 interframe. Ujian hidup kami jadi modal kecaman. Katanya 'Suamiku Heroku sgt kan????'. Haish, nak tergelak. Nak marah tak jadi. Rasa kasihan lebih tinggi. Terpampang jelas rupa bentuk & warna hatinya. 

You... you baca pun tak naskhah Suamiku Heroku tu, alih2 pi kait buku tu dgn suamiku heroku versi manusia ni dah knp? Kesian you. I dah maafkan you pun. I tak nak kena tunggu you kat padang mahsyar. You... ajal, maut, jodoh, pertemuan-perpisahan tu ketentuan Tuhan. 

Ni Covid-19 ni... pintu segala pintu tertutup buat sementara hingga ntah bila. Pintu taubat je yg masih terbuka. Sama-samalah kita rebut utk sampai ke pintu taubat ya. 

Yg si Pa pula, kasihan juga dia. PKP membataskan aktiviti hidupnya. Habis gondol lalang belukar kebun belakang rumah & rerumput OMG dikerjakannya. Kalau tak dibantah, mesti dia dah pi jadi rider Food Panda :-)

Tak apa lah Pa... insyaAllah, msg2 kita msh ada rezeki lagi walaupun kena PKP. Dah disuruh #stayathome, kita usahalah #stayathome dulu ya. Duduk ontok-ontok la kito.

Esok saya dah habis tempoh 'self-precautions' & perlu ke pejabat semula. Semoga selamat & lancar urusan esok sbb surat arahan hadir kerja cuma ada dlm bentuk soft copy je ni. Hopefully jika ada roadblock, bolehlah diterima dahulu. Nnt sampai pejabat, saya print surat tu ye Tok..


Walk to remember:
Drama Rindu Yang Terindah - suka dgn 'awkward' scene atr Hazil (Redza Rosli) & Airis (Amelia Henderson).  They're supposed to be in laws, tapi berkahwin adhoc. Mula mengenali & nak berkasih sayang slps 'keperitan' awal perkahwinan. Seriously, scene mlm ni touched my heart.


#MCOday7phase2
#suamikuheroku
#sequel
#rinduyangterindah

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS