Thursday, September 27, 2012

Baru Jumpa

Pure intention for Melaka-Gemencheh trip last 15-17th Sept, ialah nak pi kenduri Kak Anis dan make Ibu happy.

Kak Anis adalah rakan yg dah mcm kakak kpd saya. Kami kerja sama-sama dulu di GOMAFO (singkatan nama yg saya suka refer kpd company dan associatesnya yg lain, sbb kami semua selalu di'seconded'kan ke sana-sini walau buat kerja kat satu workstation je. Short cut, multi-functions dan jimat duit syarikat hu hu...), D'sara. My 1st job yg byk beri ilmu dan pengalaman. 

Kak Anis sgt baik orangnya. Dia yg tiap hari beri ihsan dgn tumpangkan saya balik dari pejabat ke Stesen Komuter Bank Negara. FOC. Enggan terima sedikit kemampuan saya utk membalas scr material. Terima kasih Kak Anis. Jasamu tak pernah dilupakan selagi hayat dikandung badan. Hanya Allah je dpt beri sgl kebaikan kpd Kak Anis.

Hmm.. masih terharu lihat gambar2 di wedding Kak Anis. Lama Kak Anis menanti untuk bertemu dengan pemilik tulang rusuk. Ni kalau nak buat novel mesti sampai tertidur baca, sbb panjang naa.

Hu hu... Selamat Pengantin Baru Kak Anis, semoga bahagia sampai syurga. Meriahnya wedding, tetiba saya pula yg rasa lega  dan gembira bila akhirnya kakak saya ini sudah ada yg akan menjaganya... hu hu... 


Sempat bertemu dgn rakan-rakan lain. Ada yg sudah berubah tapi masih ramai yang maintain. Antaranya Kak Ju, Kak Su, En Ramly, Nizam, Haridass, Ah Nam, Ah Soon, Johari, Junaidi... cuma En Daud yg sgt berubah fizikalnya. Apapun gembira sbb En Daud dah sihat sejahtera. Sayangnya tak ada gambar dgn mereka.

Bosses, tak nampak pula.. atau saya yg tak sempat jumpa. Lagipun biasanya bosses ni semua kalau cuti je, pi vacation la... jgnkan cuti perayaan, hari Merdeka pun depa pi oversea. Sambut Merdeka kat oversea ka pa... patriotiknya... hmm... 

Hari tu sangatlah panasnye di Gemencheh... dan urusan mengelolakan anak2 tak allow nak borak2 dan posing2 dgn kengkawan...

Err.. tetiba saya rindu nak dengar lagu ni hu hu... haish, sungguhlah saya ni klasik dan antik kui kui kui!

Kak Anis, I dedicate this song for you and your dearest handsome husband ya...

2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS