Tuesday, September 25, 2012

Cara Merawat Kebosanan

Ummi  : Adik, mandi jom...
Didik   : Tak nak..
Ummi  : Nape tak nak mandi?
Didik   : BOCAN!

Papa   : Adik, cium Papa meh...
Didik  : Tak nak!
Papa   : Ala... nape Adik tak nak cium Papa pulak?
Didik  : BOCAN!

Didik     : Tak nak awan Papa ngan Ummi!
P&U      : Eh, eh... tak pasal2 je.. nape?
Babang  :  La.. Papa dgn Ummi tak tahu ke?
Babang  :  Sebab dia BOSAN lah...
P&U     : Entah apa-apa ntah adik ni...


Lately, Didik dilanda mood Bocah yang Bocan.
Menurun sapa la ni? Hish...

Didik, meh Ummi bagi satu cadangan supaya adik tak Bocan. Letak dulu segala games tu... then Didik ikut kartun cecomel ni.

1,2,3,4!


 (1) Saya sayang Ummi        (2) Saya sayang Papa      (3) Saya fire Babang


 
(4) & (5) Saya LA-LA-LA


 (6) Syuh syuh syuh! Go away Bocan!

 (7) Saya dah okay!


 Pas tu, jom ngaji dan baca buku! Itu baru betul...
adik bocan sbb adik dah terlampau banyak main sebenarnya
sampai games tu pun dah bosan tengok adik tau!

RAN bila bosan, selalu kata kat Papa Nasir,
"Pa, jom kita pindah dari sini?"
"Pindah ke mana pulak...?"
"BULAN!"

2 comments:

  1. jauhnya..smpai ke bulan.susah nak gi melawat kak nanti

    ReplyDelete
  2. pergi membawa hati, hu hu... tak ada dibuat lagi manusia nak bermastautin kat bulan tu. Tunggulah few decades lagi kot kui kui kui...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS