Sunday, September 2, 2012

Dendam Semalam

Nope, it was not any of such... it was only a book. Usai membaca bulan lalu. 

Orang-orang dalam rumah ni semua sedang tertidur keletihan dari tadi. Meraikan Ijal sekeluarga yang datang beraya. Sempat juga masak untuk makan tengah hari bersama tadi sementara mereka berehat sebelum hantar anak sulung mereka ke asrama di KS. 

Seronoknya saya dapat duduk depan lappy tanpa gangguan hu hu...


Buku ini buku lama terbitan Alaf 21. 1st print in 2005. Edisi Complimentary From  Yayasan Nur-Karangkraf yang saya beli beberapa bulan yang lepas. Penulisnya seorang lelaki, saudara Zaifuzaman Ahmad.  Jalan cerita yang thrill. This was his 5th novel.

Hmm... saya suka ceritanya. Tapi kalau lagi panjang, mesti lagi thrill. Tentang seorang lelaki yang memiliki seorang isteri kaya dan baik serba-serbi. Namun nafsu menguasai sehingga dia sanggup berkomplot dengan setiausahanya, seorang gadis yang mengejar material untuk membunuh isterinya itu.

Kalau jadi drama, best! 

Endingnya... saya terfikir, elok juga kalau setiap orang yang berbuat jahat tu terus dapat balasannya. Gulp... macamlah diri sendiri ni sempurna tak berdosa... istighfar...

Juice of the story :

ALLAH S.W.T berfirman :

"Barang sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja maka balasannya ialah Neraka Jahannam. Kekal dia di dalamnya dan ALLAH murka kepadanya dan melaknatnya serta menyediakan baginya azab seksa yang besar."
(Surah An-Nisaa' : 93)

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS