Saturday, September 8, 2012

Pemanggang Ajaib

Rasanya ramai yang tahu dan dah guna pemanggang ajaib. Mula mendengar namanya disebut-sebut kat pejabat, heran juga sbb apa yg ajaibnya tu? Ke'busy'an tak allow saya untuk menyibuk dan menyampuk. Tapi ada rakan sekerja sibuk nak promote juga. Mereka pakat nak beli in bulk, yakni beli reramai so boleh dapat discount.

Hmm... penat juga pusing sana sini supaya tak yah beli, tapi akhirnya kalah juga... nak jaga hati kawan maka belilah juga dan dapat dalam minggu terakhir Ramadhan lalu.

Ni lah rupa pemanggang ajaibnya tu... la... ingatkan ajaib sebab... err... apa ya saya expect? Tapi tetengok, ooh gitu ke rupanya... pada saya ia tak ajaib la... cuma comel je...

Digunakan kali ketiga di atas dapur saya...

Mungkin ajaibnya sebab, from my experience...

1) Senang dibasuh sbb bahan2 yg dimasak di dlmnya tak melekat walaupun masak tak guna minyak
2) Boleh guna both side, just terbalikkan bila memasak atau memanggang
3) Bukan untuk panggang je, tapi juga cara lain.. buat roti pun boleh.. honestly blm cuba
4) Mobile... boleh bawa travelling

Apa yg saya dah buat dgn pemanggang ni? 1st, panggang ikan kembung... err... okaylah kot... 2nd Papa Nasir goreng daging burger untuk buat home-made burger. 3rd.. 2days ago saya panggang daging sbb Papa nak makan gulai daging salai.


Gambar sebelum dan selepas daging dipanggang...

Bila dah masak beginilah jadinya... tak kisahlah salai ke panggang... hu hu...

Err... saya mmg suka letak si boncit dalam gulai..

Sepupu Papa Nasir pun ada beli Pemanggang Ajaib ni. Tapi dia beli di Langkawi... nak gelaknya ialah harga dia beli di Langkawi sama je dgn harga kami beli di Shah Alam yang dikatakan diberi discount banyak sbb beli in bulk.. haish... that is business...

Tak pe, at least ia mmg ajaib la untuk memangkin semangat masak. Tapi honestly yg selalu ingat dgn benda ni ialah Papa Nasir je. Sbb saya kalau masak yg ingat cuma kuali dan periuk je... tak de nye nak ingat, "Eh, mana Pemanggang Ajaib saya?" Kui kui kui...

Okay, time to start revision for tomorrow's lecture...

6 comments:

  1. kan best kalau letak je bahan mentah..tutup..letak atas api, pastu dah siap 1 masakan yg lazat. tu baru ajaib kan?

    ReplyDelete
  2. Salam, beli di shah alam tu kat mana ye?

    ReplyDelete
  3. wida : tu kena cari periuk doraemon

    anonymous : sbnrnya saya pun tak tahu hu hu.. tapi kawan pejabat yg jadi tukang beli (kot dia agentnya kot), minggu lepas pun tgk depa bawa berkotak2 lagi pemanggang ajaib ni... kalau nak, nanti saya berikan no telefon kawan saya itu, boleh lah anoy tanyakan pd dia...

    ReplyDelete
  4. Nak jugak...kalu boleh hehe tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, nanti esok saya tanyakan pada kawan saya tu ye... will let you know here asap

      Delete
  5. daging dia jadi empuk tak?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS