Saturday, December 15, 2012

Big Bad Wolf 2012

Sejak setahun dua yg lalu, jiran saya Lani bercerita ttg BBW ini. Dia beli byk buku di sana krn diskaun yg gila! Gila? Wah! Baru tahun ini berkesempatan pergi. 

Kebetulan pagi td sy ada exam PM di PJ. Sgt berdebar nk sit for this exam. Study lgsg tak sempat sbb sgt pack di office, n di rumah dh penat sgt. Baca pun bkn msk otak. Study cuma kejap mlm n pagi sblm exam. Tawakal sungguh2. 

Alhamdulillah, sy Pass! Oleh krn kami nak ke BTS, sy minta Papa bawa saya singgah di The Mines. Nak pi BBW (sbb kebetulan nak ke BTS juga). Niat cuma nak pergi tengok je, sbb sgt2 teruja dgr cerita2 Lani. Tahu bajet mmg sgt kurus 2-3 bln kblkgn ini. Bln ini lagilah... byk peruntukan yg perlu.

Tapi bila tgk Papa pi withdraw duit di ATM, haish... musuh jgn dicari, rezeki jgn ditolak. Walau Papa tak pelawa, sy dah pilih buku. Tambah smgt lg bl Papa Nasir angkut kotak utk isi buku2, tu tanda izinlah tu kan? Hu hu...

Konon niat nak tengok je. Bak kata Lani masa called dia tanya landmark, "Tengok je? Tak percaya saya dgn akak ni..."

Big Bad Wolf ni di MIECC, dekat2 The Mines. Alhamdulillah hari ni tak pack sgt. Ruang buku sgt luas, wah tak terdaya nak round. Tambah pula bila bawa handbag kiri kanan (si Babang n Didik). Takut nanti tgk asyik masyuk baca n pilih buku, anak2 entah ke mana pula...

Mostly buku Inggeris. Pelbagai 'genre'. Saya lebih kpd fiction and novel, apatah lagi harganya mmg aduhai... apapun buku, even yg hardcover cuma RM8! Kalau harga asal mahu 3-4-5 kali ganda. Hampir2 buat saya gila... 

Dah lama sgt tak baca English fiction. Bila dah mula menulis ni, sy lbh dorong priority utk baca Malay fiction. As benchmark and knowledge.

BBW msh berlangsung sampai 23 Dec ni. Kalaulah ada duit, ingin sy ulang lagi. Tapi RAN... sedar diri sikit! Baju sekolah anak2 belum beli ya! Aveo & Avanza pun perlu dirawat sama!

ruang pameran buku yg luas
Didik n Babang pun excited juga

Kami duduk di lantai, sort buku n kira harga dulu.
takut tak cukup duit nak byr nafsu membaca hu hu..

Nasib baik juga Papa tak komplen... dia mcm redha je... terima kasih ya Pa! Penat tau saya perah otak jawab exam pagi tadi hu hu... itu hadiah saya utk Papa, ini pula hadiah Papa utk saya. Wah... bila nak mula operasi membaca?

3 comments:

  1. kak exam public mutual ke?jadi agent jugak ye..
    tunjuk lah buku kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. sleeping beauty je.. support Papa hu hu...
      bukunya bila dah baca baru share kat FRAN, kalau tak, kang tak termotivasi nak baca he he...

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS