Monday, December 17, 2012

Pukul Berapa Datuk Harimau?

FRAN ni sepatutnya saya gunakan most untuk introduce draft mss saya. Tapi skrg rasanya sy lebih byk share about self, family n little knowledge. Masa untuk tulis mss makin lama makin kurang. Kadang berminggu2 tak boleh writes. Kalau badan penat, otak saya lagi penat, jadinya saya lebih suka tengok FRAN atau baca buku cerita drpd menekun mss. Hmm... apa nak jadilah dgn impian saya utk produce more mss ni.. hu hu... org lain sudah berlumba2 ke hdpn, saya pula masih tenggelam timbul dgn keletihan... adoi...

Hmm... nampak gambar jam yg Papa ambil ni, saya senyum. Teringat sesuatu pula! Rasa macam ingat-ingat lupa bagaimana permainan 'Pukul Berapa Datuk Harimau?' tu.. masa kecil2 dulu mcm pernah main hu hu...

Dan Didik telah membuatkan saya terkenang ttg 'Pukul Berapa Datuk Harimau' krn jam ini...


U : Babang! Tengok jam dah pukul berapa?
B : Dah nak pukul 8, Ummi!
D : Salahlah abang! Tu kan ukul atu!
B : Mana pulak abang yang salah! Adik yg tak tau...
D : Ya, tu ukul atu lah! Engok tu! Ukul atu hah!

Papa pergi tengok jam agaknya slps mendengar conversation anak-anaknya itu krn sy sgt sibuk di dapur prepare dinner balik dari office yg agak lewat. Tak sempat nak hirau apa yg mereka berdua beradik tu bebelkan.

P : Mi! Awak tahu knp adik cakap pukul satu?
U : (Blur) Nape?
P : Sbb kat jam tu cuma ada nombor 3,6,9 dan 12 je...
U : (Blur lagi) Abis tu?
P : Yg lain kan cuma ada palang je, dia tgk mcm nombor satu...
P : Sbb tu dia kata pukul satu...
U : Erk! La.... ya ke?

(Oooo.. jarum kat 8 tu kan tak ada nombor 8 nya, cuma ada palang je mcm bentuk nombor satu senget, sbb tu Didik kata abangnya salah... adoi la, Didik ni...)

P/S : Sharing ini was requested by Papa Nasir. Dia sendiri pi amek gambar jam dan 2-3x tanya whether sy dh share di FRAN ke belum. Hmm.. jarang Papa excited nak shares things ni hu hu...

Saya rasa penat sgt hari ni... saya mengantuk...

4 comments:

  1. hahaha..lepas ni kena beli jam yg completed nombornya.

    ReplyDelete
  2. lyly yana : aamiin... hu hu

    mamawaiz : tu pun sib baik zila bagi jam... selama ni jam yg ada kat rumah tu berkurun tak pernah betul jarumnya hu hu...

    nurfazila : ya tak ya... tu jam yg acu n ucu bagi masa nak pindah umah ari tu kan.. hu hu... tq!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS