Thursday, December 6, 2012

I'll be waiting 4 U...

Finally I feel so relieved. Walaupun ia cuma initial notification via very simple email, tapi sgt2 cukup utk memberi nafas baru. Trigger motivation sy untuk selesaikan proses edit adiknya si KTVH.


Alhamdulillah, Menunggu Daisy Hati (MDH) saya dah lulus peringkat penilaian. Sy happy sgt! Cuma... ia hanya akan lahir, in sha Allah, jika ada izin-Nya pd thn 2014 nanti. Hmm... a year plus to go tu... lama kan? Bayangkan brp byk pula mss yg bertimbun atas meja editor?

Hmm... mahu muntah membaca kalau sy yg jd editor. Sbb mesti writers nak tau result mss mrk, mesti publisher nak terbit buku setiap bln. Laju tak laju editor membaca nak meet semua tu kan? Sorry juga kalau saya often membuat follow up... bukan apa, takut jadi mcm STKG.

Hopefully Allah masih kurniakan usia dan kesihatan yg baik utk saya melihat Daisy saya ini bloom hu hu... (ayat sopan utk 'saya tak sabar nak tunggu Daisy saya', hu hu)

Pagi tadi sy gelak seorg diri di pjbt bila dpt email ini. Sbb tetiba terlintas di fikiran... tajuk2 mss sy mungkin ada influence kpd penerbitannya. Yg sulung guna word  'Seandainya', sampai 10 tahun lebih baru terbit. Sbb mesti terfikir-fikir seandainya begitu, seandainya begini...

Yg kedua, STKG... ada perkataan Gelap, terus tak nampak jalan ke penerbitan yang sesuai... hu hu.. Dan yg ini pula, bakal melangkah bendul kalau ada izin-Nya. Guna pula word 'Menunggu', kan saya dah kena tungguuuu....

Dan satu perkara yg saya rasa kalau saya beritahu Papa Nasir, pasti akan kena sekeh dgn dia ialah... sy rs mahu tambah sebaris dua ayat pd 2nd last chapter MDH tu sbb saya tetiba dapat that phrase pula seminggu lalu. Lambat sgt dtg ilhamnya. Agak2 editor ada masa tak nak layan?
  
RAN... stop it! Move on!

Reward self with a song... lama tak dengar lagu ni kan?


3 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS