Friday, January 20, 2012

Checked-Out

Alhamdulillah tengah hari tadi saya sudah checked out dari DEMC after checked in for 4 nights and 5 days rest. Begitu juga Babang dan Didik. Wah, miss home like... always say that there's no better place compared to our own house kan... 

Nasib baik hari ini Kol (B) Dr. Abd Rahman yang buat check up, kalau his wife.. surely saya belum boleh balik lagi. Ya, woman tend to care, but man is always practical. Ye ke? Ya lah, selalunya Dr Noraziah yang akan tahan saya lama di wad. Kalau dia tidak puas hati betul, susah boleh discharge. 

Babang & Didik yang checked in di double bedded room
di bawah pengawasan Papa Nasir selama 2 malam
Ummi datang melawat je dari bilik hujung hu hu...

Awaiting Papa Nasir to settle the hospital bill...
Luckily juga Didik tak tertinggal. Dah nak discharge tadi tiba-tiba Didik demam pula. Hmm... sebab tu agaknya doktor suruh datang juga esok pagi ye?

Seperti biasa, kalau keluar dari hospital mesti akan ada weird times. Kepala rasa pusing-pusing, badan pun rasa penat sangat. Sampai rumah tadi terus tertidur. Petang baru kerah diri untuk kemas rumah seadanya. Babang dan Didik, hmm... semakinlah lasaknya. Maklumlah baru lepas charge tambah power... adoilah...

Pagi esok kena ulang ke DEMC sebab ada check up these 2 boys. My own scheduled on Feb 2nd. Till then doctor asked me to stay put in house. Tak boleh penat sangat... sebab kalau penat nanti sesak dada semula, dan takut segala bakteria dalam paru-paru ini hu-ha-hu ha dan wala-bing-bang lagi. Cit!

Rehat-rehat begini sebelum tidur, saya memang akan do some reading and bw, terbaca pula tentang Izwan Pilus yang telah meninggal dunia tadi jam 6.15pm kerana jangkitan kuman pada paru-paru. Gulp! Tidak bohong, saya memang terkedu seketika.  

Ya, kerana saya Alhamdulillah hari ini sudah boleh kembali ke rumah semula setelah recover dari Pneumonia dan beberapa infection lain. Tetapi ada juga yang sudah dipanggil Allah dengan begitu tidak kita duga... masih muda, baru 32 tahun. Alhamdulillah, mungkin Allah lebih menyayanginya...

izwan pilus meninggal dunia

Said to be his latest picture in hospital before passed away
(Picture with his bro, Aril AF7)
Papa Nasir saat ini sedang on the way ke rumah Cik Aziz bersama Abah Hussien dan Emak Enon kerana esok kenduri kahwin anak perempuannya di Gombak. Esok kami tidak sempat turut serta kerana harus berada di DEMC lagi, jadinya Papa Nasir turun malam ini sahaja.

Berita ini terus mengingatkan saya kepada Papa Nasir... bukan apa... dua tiga menjak sebelum ini Papa Nasir sangatlah suka sangat kepada lagu dan menyanyikan lagu Kembali Senyum. Mula-mula tu dia tidak tahu siapa yang nyanyi lagu ini. 

"Lagu sapa ni ya?" tanya Papa Nasir.
"Izwan Pilus..." jawap saya.

Semoga roh arwah dicucuri rahmat oleh Allah.

Bagi diri saya dan anak-anak juga suami, kami sangat bersyukur kepada rahmat Allah kerana masih mengizinkan nadi dan jantung terus berdegup. Alhamdulillah kerana saya masih tolerate dan responded positively dengan segala ubat dan rawatan tanpa perlu further complicate tugas doktor dan jururawat. 

Alhamdulillah... dan terima kasih untuk pakar-pakar perubatan, jururawat-jururawat dan semua kakitangan Darul Ehsan Medical Center di atas bantuan, nasihat dan kasih sayang yang diberikan. See... that's why I prefer DEMC more than others... 

3 comments:

  1. jaga kesihatan sis..
    terkejut jugak dgr berita pasal izwan pilus tu..ajal..x kenal tua muda kan?

    ReplyDelete
  2. insya-Allah...
    betullah tu... ajal tidak kenal usia dan siapa...
    ia rahsia Allah juga..

    ReplyDelete
  3. Kak! Syafakillah ,jaga kesihatan k? :/

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS