Sunday, April 15, 2012

Main Baling Kasut

Sewaktu menunggu Si Tembun Abby naik bas dari SRAITAF ke SRAI Sek 7 Shah Alam malam 6th April untuk Karnival Sukan, saya melihat gelagat Babang dan Didik yang buat saya tersenyum. Pertama kali saya melihat mereka main permainan ini.

Selalunya mereka hanya bermain permainan anak-anak zaman sekarang. Tak pernah pula saya melihat mereka bermain permainan yang suatu masa dulu pernah saya mainkan.

Zaman saya dulu mana ada PSP, iPad pot pet segala ni. Kalau adapun, tak mungkin mampu memilikinya. Yang saya tahu hanyalah main permainan budak kampung. Teng-teng, galah panjang, masak-masak dan kahwin-kahwin, main pencuri dan polis, kejar-kejar dan sorok-sorok. Kemudian sewaktu duduk di Ampang, kawan-kawan ramai lelaki. Tumpang pula sekaki main baling botol, main selipar. Sampai kena marah dengan seorang abang ini yang memang tidak suka ada budak perempuan joint mereka. Konon budak perempuan ini menyusahkan. Cit!

"Hoi, kau tu perempuan! Pergilah main mainan perempuan! Kang aku baling kena badan kau nangis pulak!" 

Tetapi saya selalu di 'defend'  pula oleh seorang abang yang lain. "Biarlah dia main! Kau ni!! Biar aku yang jaga dia!" Sebab itu saya boleh sahaja main dengan mereka juga hu hu...

Dan malam itu saya lihat gelagat Babang dan Didik bermain baling selipar. Siapa sahaja yang mengajar... mesti Cik Ilan merekalah tu... hu hu... at least anak-anak masih tahu permainan zaman budak-budak tak ada barang berteknologi... macam Ummi mereka ni dulu...

Didik susun selipar... alahai...
Babang sedang aim untuk baling selipar yang disusun Didik
tapi gaya macam sedang menari Zapin la pulak...
Hee ya!!! Ultraman Dyna nak baling selipar!

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS