Friday, April 27, 2012

Ta daaaa!!!!

Malam tadi malam Jumaat. Selepas Magrib-Yassin-Isya' berjemaah kami anak-beranak di rumah dan dinner menu mee kurus goreng je, Papa pergi cycling seperti biasa. Sedang lena tengah malam, sedar diberi ciuman di dahi. Err.. saya bukan nak cerita yang bukan-bukan. Saya cuma nak cerita saya dapat 1st birthday wish dari suami saya bersama kata-kata, "Happy birthday sayang, teruslah mencintai Abang...'. Wa, saya angguk dan kembali lena. Cit, teruk saya... tak romantik...

Buka yahoo pagi ini, angka unread email yang sudah semakin mengecil setelah saya buat 5S baru-baru ini bertambah lagi kerana wishes dari FB relatives, friends, former students and readers. Terima kasih! Ingatan dan doa kalian sangat bermakna buat saya... truly.

Tidak seperti tahun-tahun sebelumnya, sejak beberapa hari lebih awal saya memang menghitung tibanya hari ini. Hari di mana umur saya bertambah satu lagi angka di muka bumi Tuhan. Alhamdulillah...

Kenapa pula tahun ini saya ingat birthdate saya? Hu hu... kerana bak kata anak bongsu saya si Didik , "Ummi, Ummi! Engok ni, adik nak unjuk kat Ummi! Ta daaaa!!!!"

(Masuk memang percuma, time balik tetiba duit dalam wallet
Papa Nasir dah tinggal sehelai hu hu...)

BUKU : DUNIA TANPA SEMPADAN.... ya ia bermula hari ini. Tapi saya, bahawasanya hari ini bersamaan 27th April 2012 tak boleh nak cakap umur itu tak bersempadan. Bila tiba saat sepertimana perjanjian telah dibuat dengan takdir Illahi, insya-Allah sampai jualah saya nanti di sempadan waktu.

Terima kasih Abah & Ibu yang telah membawa saya ke dunia
Terima kasih sekalian guru dan pendidik
yang telah beri saya ilmu dan pengalaman hidup.
Terima kasih sekalian insan dan objek-objek di sekeliling
yang sentiasa sudi mendukung semangat saya

And the utmost is...
Terima kasih Ya Allah kerana telah mengizinkan satu lagi angka ditambah ke dalam timeline hidup saya dengan rahmat, anugerah dan peringatan yang melimpah dan mencurah dari-Mu...

Dan tentulah juga terima kasih saya untuk cinta hati yang
siang terbayang malam merindu
walau 24 jam dengar suara dan bertemu rupa,
makan bertambah pinggan dan tidur dikeliling bantal...
Papa Nasir...
kerana telah menjadi sandaran jiwa dan hati saya...  
semoga kita akan menjadi suami isteri yang disayangi Allah...

Pa, kalaulah (kalaulah kan...) Allah sudi tanya saya
the precious gift I'd like to have
for my birthday in heaven,
the answer will definitely be YOU my dear!!!
(kenapa mcm ada unsur-unsur bodek sikit ni?)

Tapi... awak tak nak ke tanya apa hajat birthday saya tahun ni..?
(Buang tabiat apa, tak pernah-pernah minta hadiah birthday ye tak Pa hu hu) 

Pa... err... Ummi nak juga buat muka tak malu boleh tak?
Nak minta hadiah besday...
Nak pi KLIBF 2012, boleh.........????
Jomlah... jomlah... jomlah...

5 comments:

  1. Happy Birthday kak... May Allah always bless u, and may all happiness be yours.
    Sorry x sempat nk wish kt fb, bz sket lately ni..

    p/s : anyway, mesti papa nasir bleh tunaikan wish akak nak p KLIBF tu. dont worry okayy :)

    ReplyDelete
  2. hepi birthday kak....semoga sentiasa mendapat rahmat dan keberkatan Allah....smg akak trus diberikan ilham untuk menulis dan berkongsi ilmu menerusi penulisan akak...can't wait for your new novel! :)

    ReplyDelete
  3. Thank you sweet lyly yana! Amin...
    lyly yana ni asyik busy je... hu hu

    insya-Allah... lyly yana tak turun KLIBF 2012 ke?

    ReplyDelete
  4. Terima kasih iboo... Amin... Insya-Allah.. doakan akak...

    ReplyDelete
  5. alah..setakat gi KLIBF tu..konpem boleh.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS