Saturday, December 13, 2014

Kecacatan Yang Indah

 
Babang n Didik normal. MAHAN ada sikit cacat. Erk!?

Sebab bila MAHAN lahir, day after day, I noticed he has dimple on both cheeks. Day after day, obvious pulak dimple tu bila dia senyum atau ketawa. Alahai....

Orang kata, sesiapa yang ada dimple @ lesung pipit ni, mengalami kecacatan otot. Tapi, biasanya orang yang ada dimple ni bila senyum nampak sweet sangat. Nampak comel jer, nampak cantik jer. Macam tak sesuai pulak dikatakan cacat.

'Lesung pipit terjadi akibat dari variasi otot muka yang dipanggil zygomaticus major. Kecacatan variasi berlaku pada otot ini yang sepatutnya hanya mempunyai struktur tunggal dari tulang zygomatic. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan inferior (bahagian bawah tepi bibir). Selain itu faktor terjadinya lesung pipit adalah kerana otot zygomaticus lebih pendek dari normal menyebabkan kulit tertarik dan terbentuklah lekuk pada pipi.'

Belek2 Papa... no, he doesn't got any. Belek2 diri sendiri. Dimple ke tu? He he... perasan sendiri. Ada kot, but very not obvious lah macam MAHAN punye. Kiranya betullah tu orang kata ada kajian yang stated dimple ni inherited dari genetik.

Apapun, they suit you very well my dear baby. You look sweet when you are accompanied by them.

Alhamdulillah. Hari ini @ 1140 a.m. MAHAN genap berusia 10 bulan. Dah tumbuh 4 batang gigi. Dah makan dan minum macam-macam. 3 perkataan je yang dia baru tau - Papa, Ma & Nanana. Dia panggil orang dengan sebutan 'Hah'. Dan dah panjat tangga macam lipas kudung.

How time has flown... but my eyes can still see what was happening that day - 13/02/2014.

Nota : 
Che Bunga! 
MAHAN ada sweet dimple... suka tak?

2 comments:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS