Sunday, December 14, 2014

SPORTING CAMPUS : FUN RIDE 2014

Anak-anak dah tidur. Keletihan. Ditemani Papa, sambil menonton Gegar Vaganza (nape pulak ketagih ni hu hu), saya ingin simpan diari hari ni dalam FRAN.

Ada Pesta Buku di PWTC. Ada acara berbasikal tahunan di kawasan kami. Tapi tahun ini kami sekeluarga alih aktiviti. Sporting Campus - Fun Ride @ UiTM. Sebenarnya saya book program ni nak isi waktu luang AB sebelum kem cuti bermula. Kang kot dia kata bosan duduk di rumah kena entertain d'boys memanjang.


Memulakan aktiviti dengan senamrobik - stretching sebelum mulakan Fun Ride. Best part bila lihat MAHAN enjoyed the songs as well. Dan Babang yang tak kuasa nak sambung senamrobik. Papa said he's not keen of doing things he didnt' enjoyed... that's Babang.

Baca doa dulu ye. Semoga selamat berbasikal pergi & balik. 
They went 20km. AB seram sejuk. Hu hu

Sementara menunggu Fun Riders tu balik, saya kena entertain d'boys. Adoi lotih bertengkek-tengkek. Cramp kaki tangan. Mujur juga Babang & Didik agak independent. 

2 orang budak tu ligat merata padang kawad. 

They warmed up... 

 
@ Sukaneka. You did well boys. Sorry, ummi tak dapat tengok untuk 2 acara akhir tu sebab MAHAN dah keriau nak nenen.. Tapi Ummi tetap lihat dari jauh. Ummi nampak kamu, don't worry...

Dapat hadiah stationeries dari sukaneka. Boleh guna untuk sekolah nanti.
Budak berdua ni pagi waktu kejut punyelah marah tak mau ikut.
Tapi dah sampai, mereka yang melebih.,
Waktu submit borang mereka, saya harap either AB @ Papa akan dapat\
hadiah cabutan bertuah. She got it! Alhamdulillah.
AB, bila Ummi suggest atau larang kamu buat sesuatu, ada sebabnya.
It just that you could not digest it yet... someday you will.
Oh, ada sijil penyertaan juge. Hu hu...

Hmm... December should be (usually) a busiest month in year. Sebab, accounting year end for most companies/organizations normally is December. Tapi sejak berada di UiTM, Disember saya tak se'busy' dan se'hectic' dedulu... alhamdulillah.

Still, saya rasa aktiviti keluarga kami pack bulan ni. At least itu yang dah thick pada kalendar. Jadi atau tidak, terpulang pada-Nya. Kita merancang dengan CITA tapi DIA merancang dengan CINTA.

Saya suka sangat tengok my family enjoyed their times. Suka tengok anak2 happy dengan aktiviti mereka. Pasti ada yang mereka pelajari. Eg AB half way cycling, then rehat dalam ambulan sebelum sambung lagi her half cycling journey. At least dia lihat suasana universiti untuk memangkin keinginan belajar bersungguh. Same should goes to my boys.

Dan alhamdulillah, sejak apa yang terjadi tu terjadi, saya rasa disebabkan itu juga saya ada lebih masa terluang untuk aktiviti keluarga. So, benarlah things happen for reason. Sekalipun reason tu sangat pedih. 

It didn't affect me much. Because of it, I saw the real true colour of some people. True color. What an expensive and exclusive experience. TQ Allah.


Notes : 
Err... banyaknye gambar. Ampunkan saya...
Adoi, penat tengok Ifa Raziah ni. Ada unique attitude tapi saya confuse dia nak jadi siapa sebenarnya... hmm... 


2 comments:

  1. wah..makin besar AB.

    ye kak..penatnya nak closing acc n hntr audit ni. wida dulu jg 1 akaun je. ni keje co. baru..4 akaun kena jg. acctg YE pon lain2..hectic sungguh! sepanjang tahun ku merana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saiz kasut AB pun lebih besar dari akak.. hu hu

      Kalau 4 company lain YE, tu mau closing sepanjang tahun tu... hu hu..

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS