Wednesday, December 3, 2014

And It's December Again

2 minggu lalu, dia kata...

B : Ummi, tak lama lagi birthday saya.
B : Ummi jangan lupa kek saya ye...


U : Abang nak Ummi buat kek coklat?
B : Okay juge! Nanti Ummi hias dengan krim strawberry ye.
B : Abang nak... (bla bla bla)

Adoi, scary dengar description Babang berkenaan kek yang dihajati. Ummi cuma tau yang basic je. Tempah ajelah jawabnya pada isteri kawan Papa (yang bake kek Decemberian).

Few minutes before 3rd December this year comes to it's end. Saya nak simpan sharing ini pd hari ini juga. Hopefully sempat hu hu...

Balik kerja tadi sempat buat bihun sup. Dah lama berhajat nak beri my homemade cooking pada twin babies depan rumah yang yatim, tiada ibu sejak berusia 8 bulan. Dipelihara single father... aduhai. Tiap kali keluar rumah, pandang rumah mereka pun hati saya sayu. Apa lagi kalau pandang mereka... apa daa saya...

Kek pertama Papa potong2 dan hantarkan ke rumah jiran2 bersama puding laici yang saya buat malam semalam. Itu je yang sempat dibuat dalam minggu dan bulan yang hectic n pack di pejabat ni. Disember kan... year end closing. Niat sedekah untuk Babang.

Babang bersama kek yang dihajati...
kek kedua yang dipotong bila nek imah, tok jamali & bang chik lan sampai...
Birthdaynya diraikan nek imah, atok jamali & bang chik lan...
suka tengok bang chik lan makan bihun sup sampai 3 kali tambah... 
Wah... tahun ni Babang ada adik baru untuk raikan birthdaynya...
Happy nya MAHAN... sayu hati saya...

Happy 8th Birthday Babang!
Ummi, Papa, Didik & MAHAN love you so much!

Ummi sayang kamu seluas langit yang biru tu, tau!

2 comments:

  1. happy besday babang..semoga jadi anak yg soleh. 5hb ni besday waiz pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih auntie wida yang comel! (babang) - lewat sungguh ucap terima kasih hu hu...

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS