Wednesday, December 31, 2014

KTVH on her way...

Assalammualaikum!

Hu hu.. kekunun tak moh jumpa FRAN sampai tahun baru, tapi hari ni hati rasa lega sangat. Satunya... air di pantai timur dah mula surut. Walaupun mungkin survivors tipis, tapi lega juga QZ8501 telah ditemui. Umum sedar bahawa cabaran pasca bencana mungkin lebih unbearable... insya-Allah ramai yang akan mendoakan agar semuanya dipermudahkan. Bahagian hidup kita yang diberi Allah, redha lah. 

Lewat pagi tadi, I got a call from GBPB, beritahu SH dah masuk cetakan kedua untuk Januari 2015. Makanya, hari ini saya dapat 10 naskhah writer's edition. Alhamdulillah...

Besides that, I wanted to keep this in diary. Our life30/12/2014 .... at least penutup 2014 masih beri harapan meneruskan kehidupan dengan hati yang bersemangat waja!

PAGI !

P : Mi, tau tak Didik buat lawak pepagi ni...
U : Nape?
P : Pa suh dia tolong cari tali pinggang Papa...
P : Boleh dia cari sambil kata...
P : Tali pinggang oh tali pinggang! Ke mana awak menghilang?


PETANG!

Saya sibuk mengecah bilik pejabat buat file clearance kekunun nak kerja dalam bilik yang kemas sekemas-kemasnya tahun 2015. Hilang penat bila dapat hadiah ini. Panjang umur... saya dok fikir manalah editor saya ni menghilang dari berwasapan hu hu...


Alhamdulillah... KTVH lepas fasa penilaian editor. Ada rezeki insya-Allah KTVH menunggu gilirannya di BP juga. Saya tak biasa dapat compliment untuk draf mss saya (kecuali STKG @ SH yg Sr Editor BP kata, 'okay... saya suka'), maka bila dapat comment ini dari editor, Tuhan je yang tahu selapang mana hati saya. Tergedik2 nak simpan dalam FRAN, at least when I see this, motivasi datang... hu hu...

Task to do : post draf ke Ilham, edit semula conversations yg existing menggunakan English language, dan.... tukar tajuk. Tukar tajuk!? Lagi... ala... KTVH tu dah catchy ikut apa yang kepala saya boleh fikir to reflect story flow. Papa pun tersedak bila saya beritahu kena tukar tajuk.. Wa wa wa... nanges...


MALAM! Memang nanges la...

Balik dari pejabat selepas fetch boys, the moment nak bf MAHAN, ternampak banyaknya semut hitam & telur2nya di bawah comforter. Dibantu Babang & Didik, while MAHAN terpinga sebab tak jadi nenen, kami clearkan sesemut tu. Bila nak duduk semula, ternampak lagi sekumpulan semut hitam. Rupanya banyak tempat dia berlindung dengan keturunannya. Mencari perlindungan dari apa ni sang sesemut?!

B : Hish, banyaknya semut ni! Kenapa ni?
D : Sebab semut tu suka kat kita agaknya bang...
U : Atuk umi dulu kata, kalau semut2 naik macam ni..
U : Tandanya nak banjir...

Babang & Didik selalu saya update berkenaan banjir di pantai timur, on how lucky they are being here & how pity were the flood victims, plus the QZ8501 tragedy. Unexpectedly... both of them keriau. Didik menangis takut... persistently ajak pindah. Sepanjang malam sampai terlelap, dia dok tanya, 'dah banjir ke Ummi?'. Alahai... sian Didik...

Babang pula kata, "Hah?! Dunia ni dah nak hampiri kemusnahan!"

Heh, kemusnahan tu pasti Bang. Kiamat memang dijanjikan Allah. Sebelum tu, Ummi berdoa & berharap sangat Allah izinkan baby KTVH ni lahir di BP. Lagipon masih banyak yang ingin Ummi lakukan selagi hidup masih diberi kesempatan untuk meneruskan perjuangan. Insya-Allah...

Notes
RAN! Almost 2 in d'morning. Jom tido! Esok kerja! Last day in office for 2014.

1 comment:

  1. ayat2 babang..pergh. macam org besor je gayanya. pandai berfalsafah ye..hehe

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS