Saturday, May 5, 2012

2 Budak Botak

Pursuant to the barber project of my little young men... saya ingat hendak tunggu Papanya balik esok untuk pergi repair rambut mereka. Tadi memandang mereka seminit dua pun dah tak boleh tahan hati saya... nak tak nak angkut juga kedua-duanya ke kedai gunting lewat petang tadi.

"Ummi, kita nak pergi kedai gunting rambut ya?"
"Hmm..."
"Ummi tahu ke nak pergi kedai tu?"
"Insya-Allah..."
"Insya-Allah tu maksudnya tahu ke tak tahu?"

Hish, budak ni... dia tahu ke tidak hati saya masih panas ni? Saya kerling ke wajah innocent Babang. Didik sudah melompat-lompat di seat belakang. Budak-budak ni tak rasa bersalah langsung ke? Ish...

Kebetulan ada kereta di depan kami menunggu laluan simpang. Babang berkata, "Hmm... agaknya kereta tu boleh bawa kita ke kedai gunting. Ummi ikut keta tu lah..." Suka hati dia je!

Sampai di kedai gunting, saya ikut apa yang Papa Nasir bagi tahu, "Satu ye.." rasanya satu tu potongan paling pendek kot... si tukang gunting tu terkebil-kebil pandang Babang yang lebih ketara rambut putus fiusnya itu. Then tukang gunting geleng. Hah? Kalau satu tak boleh, berapa pulaknya? Gondol? Aduhai, saya memang allergic dengan benda-benda gondol ni...

Mi, Adik nak ambut cam ni!
Banyak cantik Adik!

Boleh pulak berlakon jadi Toyol!
Ended up as 2 budak botak! 

"To forgive is the highest, most beautiful form of love.
In return, you will receive untold peace and happiness." 
- Dr. Robert Muller -

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS