Saturday, May 12, 2012

Lets matluthfi90

11052012 sebelum jam 12 malam tadi dah sampai rumah dari Banting. Kisahnya, sewaktu baca buku Stanza Cinta lepas Maghrib tiba-tiba terkata, "Pa, awat Ummi dok terbau-bau sate?"

Papa Nasir memang pantang dia kalau saya menyebut. Sat-sat tu suruh bersiap kami anak-beranak sebab dia nak bawa pi makan sate kat Banting (tempat favourite dia sebenarnya tu). Tapi tak ada gambar untuk dikongsi kerana makan tak ingat. Cuma yang saya trauma, minta sate perut dapat sate usus. Padan rasa lain macam. Kawan Papa Nasir si Bro Jojo kata itulah sate perut. Err... tak sama rasanya... rupanya orang sana panggil sate perut tu untuk sate usus. Yang saya panggil perut tu diorang panggil Babat. Awat pelik?

Balik ingat nak tidur kerana penat sangat. Tapi dok teringat si MKA (staf di pejabat) dok pesan lama dah, "Nanti bila akak free akak tengoklah kat youtube, matluthfi90 yang tajuk Lalang. Kelakar gila!"

Pi lah juga godek laptop. Tapi 7 minutes plus tu saya dok nganga tak tahu butir. Mana dia yang si MKA ni kata Lalang ni kelakar habis. Sebenarnya bagi saya yang memang bukan cut for politic ni tak akan fahamlah kalau hangpa pi buat lawak apapun pasal politik. 

MKA, sorrylah akak tak tahu nak gelak macam mana kat Lalang ni walaupun faham sikit lah juga moral of d story hu hu... it's worked on you, but not on me lah kot...

Pas tu dok tengok cerita lain dari matluthfi juga. Ha... yang ni memang saya gelak guling-guling sampai Papa Nasir pelik. Yang ni saya faham sangat-sangat lah.. ya lah.. orang kunun ada art skill  sikit heh heh... 

Betullah tu.. kekadang pun memang kerut kening juga kalau perhati dan tekuni... tapi dek kerana melodi yang mengasyikkan, lalukan ajelah... tapi bab Bruno Mars tu, macam pernah terbaca posting di FB tentang ada lirik lagunya yang menyentuh sensitiviti akidah? Atau saya salah?

Apa-apapun, sebaik-baiknya dalam melakukan sesuatu kita kena tahu dan memahaminya. Kadang pakai tiru, pakai ikut tanpa tahu baik buruk pun tak elok juga.

Let's share this that make me laugh before went to sleep...



To understand the heart and mind of a person, 
look not at what he has already achieved, 
but at what he aspires to.
- Kahlil Gibran - 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

PAGEVIEWS